De eerste paar dagen!! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen!! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen!!

Door: Selina Brouwer

Blijf op de hoogte en volg Selina

04 Februari 2013 | Turkije, Istanbul

Merhaba vanuit Istanbul!

Het is al bijna een jaar geleden maar toen geland was in Istanbul voelde het meteen als dat ik er vorige week nog geweest was! Ook toen ik aankwam in het Researsch Assistents huisje en ik later Aylin en Ersin weer zag het voelde meteen weer goed!

Zaterdag (2-2-2013) een gezellige middag/ avond met de familie gehad, helaas ging ik wel vroeg op bed, want ging wekker weer om half 4…

Zondag (3-2-2013) de dag van het vertrek en dus ook afscheid nemen….Mooi op tijd op Schiphol (dachten we) Maar als nog moest ik een beetje haast maken maar gelukkig is het niet druk in de ochtend op Schiphol! Afscheid nemen blijft moeilijk maar het word wel makkelijker omdat ik weet dat ik tog wel terug kom! Ietsje te laat vertrokken en met veel turbulentie ben ik rond 11:45uur (Turkse tijd) geland in Istanbul. De bagage was er ook snel dus kon in meteen naar de bus die me naar Kadiköy bracht. Vanuit daar met lkkr veel bagage de dolmus in (altijd feest). Helemaal heel in Erenköy aangekomen opzoek naar het Research Assistants huisje. Gelukkig zonder fout te lopen vond ik het huisje:). Ik kan me herinneren dat ik het vorig jaar toch iets netter heb achter gelaten maar ach het is niet anders, morgen dan maar meteen beginnen met schoonmaken!:P Middags nog even heerlijk bijgeslapen en avonds rond 10uur kwam Aylin en Ersin nog even langs, dat was erg leuk en vertrouwd om ze weer te zien! Aylin zocht meteen het flesje Black sand wat ik vorig jaar vergeten was!:P

Maandag (4-2-2013) Naar Aylin haar huisje toe om heerlijk op zijn Turks te ontbijten! Daarna heeft ze uitgelegd wat ik allemaal ga doen en waarvoor ik verantwoordelijk voor ben de komende 6maanden, en dat is veel maar ik denk dat dat wel goed komt! Daarna ben ik naar huis gegaan om maar te beginnen met het schoonmaken, de keuken is eerst aan de beurt en die heb ik nu bijna helemaal schoon!:)

Morgen is mijn eerst observatie dag, we gaan naar de vuurtoren daar zijn erg veel dolfijnen dus ben benieuwd hoeveel we er morgen gaan zien! We zitten nu maar met zijn 2en (ik een en Turkse student Ugur) in het huisje maar woensdag komt er een nieuwe RA (Gratia) uit Oostenrijk.

Güle Güle

  • 04 Februari 2013 - 21:58

    BNG:

    Hoi Lien!

    Fijn dat alles meteen weer vertrouwd was en dat het flesje black sand er nog was. Veel succes morgen. Enjoy! (Oh ja, hier k-u-t-weer. Regen, wind :-(. Daar zon?)

    X

  • 04 Februari 2013 - 23:42

    Ma:

    Hej Slien.
    Zaterdag erg gezellig,Baukje erg haar best gedaan!Jammer dat Karin ziek was!!
    Na de turbulente vliegreis was het mooi dat je alles direct weer kon vinden,inkopen doen en lekkr ff slape op het opgemaakte bedje door Ugur,aardig hoor!Was wel beetje afzien zondag na korte nacht :P
    Geweldig dat je het zwarte zand al hebt,ben benieuwd :-)
    Morgen 5.45 opstaan,ben benieuwd hoe je 1ste werkdag verloopt.
    Lekker weertje bij jullie,17*C,de winterjas had nu wel thuis kunnen blijven...:-D
    Maaarr vorig jaar 17 feb,terugreis,was de start/landingsbaan op het vliegveld ondergesneeuwd...je weet maar nooit!!
    Veel succes morgen,we horen het wel.
    Liefs Ma ennuh Pa XXX XXX HVJMJ Skolll

  • 08 Februari 2013 - 23:14

    Miranda:

    Hey meid,
    mooi dat je goed bent aangekomen en meteen weer het vertrouwde gevoel had!! Dan is het allemaal toch iets makkelijker.. Beetje laat met reageren, maar beter laat dan niet toch :)? Hoop dat je al veel dolfijnen hebt gezien op je eerste observatiedag :D!
    Hopelijk komt er gauw een nieuw verhaal, want is toch al weer bijna een week geleden.. Good luck daar meis, ennuh fijn weekend!!!

    Xxx

  • 12 Februari 2013 - 19:22

    Paulien:

    Hey Hey,

    Hoorde van je moeder dat je hier je verhalen zou plaatsen, dus denk zal je eens even volgen.
    Wel fijn voor je dat het meteen weer wat vertrouwd was.
    Ik ben afgelopen vrijdag weer begonnen in de klok. Ook gewoon weer als vanouds.
    Hoorde dat je in Mei terug komt voor de bruiloft van Baukje en Daniel.
    Zie ik je dan vast wel. Zal de site in de gaten houden voor de verhalen.
    Nog veel succes daar!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selina

In het prachtige overvolle Istanbul observeren van Dolfijnen in de Bosporus!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 47913

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage: Dolfijntjes kijken in de Bosporus, Istanbul

02 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Stage:Harbour Porpoise,Pembrokeshire National Park

20 November 2011 - 16 Februari 2012

Stage: Onderzoek naar Dolfijnen in de Bosporus

26 Augustus 2007 - 28 Januari 2008

Stage in Dorint Winterberg

Landen bezocht: