Werken, Opstap en erg veel Gezelligheid! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu Werken, Opstap en erg veel Gezelligheid! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu

Werken, Opstap en erg veel Gezelligheid!

Door: Selina Brouwer

Blijf op de hoogte en volg Selina

12 Mei 2013 | Turkije, Istanbul

Merhaba!

Zo het is al weer mei…ben hier nu alweer 3 maanden en de tijd is erg snel gegaan kan ik zeggen! Maar ik heb een leuke maand voor de boeg met een Bruiloft van mijn broer, mooi weer misschien een tripje naar het zuiden en hopelijk veel Dolfijnen!!

Bedankt voor alle leuke reacties die jullie geven!
Ik vind het super dat je het zo mooi hebt gehad Mama en je bent altijd welkom hier in Istanbul om terug te komen ;)
Ja Miranda & Rachmad ik neem zeker wel wat zon mee naar Nederland. Ja ik heb 3 jurkjes voor de bruiloft dus elke paar uur een andere dacht ik maar :P Nou je kunt best komen hoor, Je stapt in het vliegtuig en ik kan je zo van het vliegveld halen! Tja ik vond het allemaal ook erg spannend de eerste keer maar ik vind het super om nieuwe dingen te ontdekken en te doen! Maar Istanbul in nu een soort 2de thuis geworden, als je eenmaal de weg weet vergeet je hem ook niet meer! Tot over een maar weekjes meid, we doen een biertje dan!
Haha Linda tja wat ik net hierboven schijf ^ Istanbul voelt al als een 2de thuis maar er gaat niets boven Ameland! Ik kom 28mei naar Nederland en 4juni vlieg ik weer terug naar Istanbul, en ik kom net voor Roggefeest weer terug (dat feest ga ik niet nog een keertje missen hoor!)
Ja inderdaad we zijn naar de meest toeristische plekken gegaan, maar ik hoorde ook dat ik erg oppassen moet voor oplichters…Ja want het seizoen begin nu bijna dus alles moet klaar zijn! Ja hoorde dat jullie de afgelopen paar dagen het veld in zijn geweest, zijn er nu een beetje meer eieren?? Tot over 2 weken!

Zaterdag (27-04-2013) Vandaag doen we een ochtendshift in Rumeli K Office doordat we de Theodoliet niet hebben tekenen we het gebied en proberen we ze goed mogelijk de Dolfijnen en boten er in te zetten. Als we thuis zijn zoek ik in Google Earth de GPS punten voor de boten en Dolfijnen op.

Zondag (28-04-2013) Vandaag hebben we een middag shift in Anadolu F, We zijn maar een paar uur gebleven want omdat we het gebied tekenen is het niet precies dus gaan we de data toch niet gebruiken en dus heeft het ook geen zin om te blijven…Thuis bij Aylin heb ik nog de gps punten op gezocht voor de punten in Anadolu f.
Vandaag hebben we 2 nieuwe huisgenoten erbij gekregen Yağmur (vriendin van Aylin, ik ken haar ook goed) en Courtney (Research Assistant uit Australië). Dus avonds hebben we meteen al gezellig wat gedronken op ons balkonnetje, Samen met Ulli en Flora (vriendin van Ulli) en Yağmur.

Maandag (29-04-2013) Vandaag gaat Aylin eindelijk bericht krijgen of de Theodoliet gemaakt kan worden, we hopen op het beste maar helaas krijgen we slecht nieuws na 2 weken bij de theodokter vertellen ze nu pas dat hij niet gemaakt kan worden….Dus vandaag maar een beetje thuis werken en met Courtney naar de seaside lopen en haar een beetje wegwijs maken.

Dinsdag (30-04-2013) Vandaag is een belangrijke dag voor het Nederlandse volk en daarom vind ik het ook erg jammer dat ik niet in Nederland kan zijn om het mee te vieren!! Maar ik was natuurlijk we helemaal in het Oranje!! We hebben een hele drukke chaotische dag achter de rug, dus ik heb ook helaas helemaal niks mee gekregen en ook nog niets op internet terug kunnen zien over de Kroning van Willem-Alexander. Vandaag was de bedoeling dat we weer naar de vuurtoren gaan, want Aylin heeft gisteren weer toestemming gekregen dus we mogen er weer in! Dit keer alleen ik en Ulli en Aylin ging opzoek naar een nieuwe theodoliet en dan zou ze ook komen. We kregen het goede nieuws dat ze een nieuwe Theo heeft gekocht maar was er ook slecht nieuws…Ze heeft de toestemming gekregen maar er mag maar 1 persoon de vuurtoren betreden en dat is Aylin, en werken met de theo kan je niet alleen doen dus hadden ze haar weer mooi de te pakken!!! Maar Aylin was er nog niet dus moesten Ulli en ik wachten, dat was op zich best gezellig met die kerels daar want met Google translate kom je een heel eind met een gesprek voeren! Toen Aylin kwam zijn we opzoek gegaan naar een andere locatie maar helaas is dat niet gelukt en moeten we toch deze locatie doorstrepen, dus de vuurtoren is geen locatie meer van ons…Als troost had Aylin nog wel een cadeautje voor de RA een paraplu die je op je hoofd zet (bescherming tegen de zon) met mooie felle kleuren en heel charmant!!
Avonds zijn we met zijn allen (Ik, Ulli, Flora, Aylin, Ersin, Yağmur en nog 2 vrienden) gezellig wat gaan drinken in het Fenerbahce park, Natuurlijk hebben we even geproost om mijn nieuwe Koning en Koningin!!

Woensdag (01-05-2013) Vandaag gaan we naar de Royaal toilet (Hidiv) Het waaide erg hard dus het was wel frisjes daar boven op de toren! Avond nog was gezellig gedronken thuis met de nieuwe huisgenoten!

Donderdag (02-05-2013) Omdat we niet meer de vuurtoren in mogen gaan we vandaag de boot trip in het zuiden doen. Dit keer we op een hele kleine boot (Ouders jullie vinden dit niet leuk...) met geen houvast en erg wiebelig was door de golven! Ik mocht vandaag foto’s maken dus ik moest voorop het bootje zitten en achter mij was er 1 stalen handvat waar ik me aan vast kon houden, dus soms voelde het als of ik zoon rodeo stier in Spanje aan het rijden was :P (sorry ouders)!! Avonds ben ik erg vroeg in bed gegaan want ik had erge hoofdpijn..

Vrijdag (03-05-2013) Na bijna 12uur slapen gaan er vandaag werken bij Aylin thuis. Avonds zijn ik, Ulli, Yagmur en een vriendin van haar opstap geweest, eigenlijk zouden we naar Budda naar mijn favo band Suitcase maar dat liep even anders want de rest wou naar een andere bar toe waar een bekende Turkse band (Babazula) speelden, niet echt mijn muziek maar het was wel erg gezellig!

Zaterdag (04-05-2013) Eerst uitslapen en daarna met Courtney naar Erenköy Seaside gelopen, het was een prachtige dag maar toe we daar aan kwamen was de dikke mist dus wee zagen bijna niets! In de ochtend heb ik nog Media markt gebeld want ik wacht nu al een maand op mijn “gemaakte” camera…Ik ben er boos geworden omdat het al zolang duurt en ze me nog steeds niet gebeld hebben! Maar hij zei dat hij er komende woensdag er was.
Avond Met Ulli en Yağmur en nog een vriend opstap naar Taksim naar de disco Araf, deze disco kwam ik vorig jaar ook veel en heeft een mooi uitzicht over Istanbul. Na het stappen zijn we naar een vriend Seyffi (ken ik ook goed) huis gegaan daar nog gezellig gezeten en daar ook geslapen want ja dat kan hier gewoon in Turkije!

Zondag (05-05-2013) Eerst uitslapen en daarna met in Besiktas gezellig ontbijten, daarna thuis nog even aan het werk geweest!

Maandag (06-05-2013) Vandaag gaan we naar het Kasteel, ondanks het mooie weer was het toch nog erg koud! Na het werken nog bij Aylin thuis gewerkt.

Dinsdag (07-05-2013) Vandaag gaan we naar Rumeli K office één van de relaxte observatie plekken die we hebben want we hebben een tafel, stoelen, grote parasol, onbeperkt thee en het belangrijkste een toilet! Maar eerst nog in de ochtend bij Aylin gewerkt.

Woensdag (08-05-2013) Vandaag naar Ulus park, het waaide weer erg hard dus moesten we omstebeurt wacht houden bij de theo! Omdat Ulus erg druk is altijd hebben we het besloten om de dagen in 3 shiften van ong 5uur te doen. We zijn na een korte naar erg drukke dag naar huis gegaan, daar heb ik nog met Aylin aan haar verslag gewerkt, helaas waren we zo moe dat we de ene na de andere fout maakten en iets wat we in 1 uur klaar konden hebben, hebben we 4uur over gedaan. Om half 12 avonds moest ik nog warm eten…

Donderdag (09-05-2013) Vandaag thuis werken bij Aylin, middags ben ik naar Besiktas gegaan om eindelijk mijn camera op te halen! Toen ik daar aan kwam konden ze heb eerst niet vinden en toen ik hem kreeg was ie grijs i.p.v. blauw dus toen ben ik een beetje boos geworden en gevraagd of dit wel een nieuwe was en op een gegeven moment stonden er 5 mensen van media markt om mijn heen om me te helpen. De manager zei dat ze de kleur blauw niet hadden in Turkije dus toen bedacht ik me dat het wel een nieuwe moest zijn, helaas is ie nu een beetje saai van kleur maja er zitten opeens wel meer functies op… :S

Vrijdag (10-05-2013) Allereerst: van harte gefeliciteerd Mama met je 57ste verjaardag! Morgens eerst een vroege shift in Garipce, waar ik me natuurlijk op verheugde op Golden weer te zien maar helaas heb ik haar de hele dag niet gezien….Middag hadden we vrij dus heb ik even geskypt met Mama en Papa en Daniel en Baukje en Sammy natuurlijk ;) Ik had Mama laatst al cadeautjes mee gegeven voor hun verjaardag dus die gingen we nu voor Skype openmaken, best wel grappig hoe dat gaat!

Zaterdag (11-05-2013) Vandaag eerst lekker uitslapen daarna nog even bij Aylin geweest en daar was de moeder van Ersin ook dus die heb ik ook ontmoet! Volgend weekend zijn we (Ik, Aylin, Ersin, Ulli en Courtney) van plan om een paar dagen naar Antalya/ Olympus (Daar ben ik vorig jaar ook geweest: Prachtig!) te gaan, dus avonds proberen een vliegticket te kopen van Antalya naar Istanbul (want heen weg gaan we misschien met de auto) via Pegasus maar natuurlijk ging dat weer fout…hoe kan het ook anders! Maar gelukkig met hulp van het Thuisfront (Baukje!) is het toch goed gekomen!
Later zijn Ulli, ik en Courtney naar Taksim gegaan om daar opstap te gaan, alleen liep de bus reis ietsje anders want we moesten om rijden en om een gegeven moment werd de bus tegen gehouden door voetbal supporters die stoeltjes en graszoden in hun handen hadden…Later maar even nagevraagd wat er aan de hand was en blijkbaar had voetbalclub Besiktas hun laatste wedstrijd in dit stadion gehad dus het was een grote chaos met allemaal supporters die hun zitplaats letterlijk mee hadden genomen! In Taksim hadden we met Seyffi en een vriend afgesproken en daar hebben we een gezellige avond gehad!

Zondag (12-05-2013) Het is een zonnige dag maar eerst lekker lang uitslapen! Met Mama geskypt want het is Moederdag! En we zouden mijn vlucht naar Nederland omboeken maar natuurlijk ging dat weer mis…dus morgen gaat mama dat eerst oplossen…

Komende dagen tot dat ik naar huis vlieg worden drukke dagen maar dat komt wel goed! Eerst komend weekend lekker naar Antalya en Olympus en daarna even lekker terug naar Nederland!

Güle Güle!

  • 13 Mei 2013 - 21:02

    Thea De Jong:

    Hoi Selina,
    Net even je verhaal gelezen, wat beleef je weer veel en wat goed dat je zoveel onderneemt.
    Als je het leest heb je gewoon zin om er weer heen te gaan,misschien in de herfst?
    Heb je moeder gesproken ,dus had al iets van hun reis gehoord, mooi dat ze dit gedaan heeft,toch best heel wat voor haar !!!
    Hier is verder alles goed ,ze waren allemaal thuis gezellig als je de meisjes zo met elkaar ziet.
    Zie je op de bruiloft, je kan nu de dagen aftellen.
    O,ja morgen eerst nog verjaardag er wordt er een 60!!
    Groetjes ook van Jan
    Thea.

  • 14 Mei 2013 - 00:26

    Jeannette:

    hey Selina
    wat heb je weer een mooi verslag gemaakt met al je belevenissen, acties en reisjes en op stap .
    zo te lezen heb je het er erg gezellig met je huisgenoten. pas maar op dat het niet te gezellig wordt in Istanbul zo gezellig dat je het hier te saai vind worden.
    we hebben bijna het hele terrein afgezocht zodat we in ieder geval alle kievieten en grutto's , bonteluwen gevonden hebben .er zitten ook nog verschillende paren bonteluwen gezellig te wachten op beter weer neem ik aan, maar die hebben op dit moment nog geen eieren wel prachtige bouwwerken gemaakt van hun nest met vooral veel ganzenpoep een terp is er niets bij je ziet ze al op meters afstand liggen.
    op dit moment regent het heerlijk en kunnen we de stokken gemakkelijker bij de nesten neer zetten.
    hoeft er geen hamer meer mee het veld in.
    ook met de app in het veld de nesten melden is een makkie tot op een meter nauwkeurig , je bent thuis en alles is al ingevuld. tja de moderne technieken staan voor niets als het allemaal goed werkt natuurlijk.
    zo moet het verhaaltje eerst maar weer , vanavond op verjaardag en ik denk dat dat ook weer laat wordt.
    geniet van je tripje naar Antalya/ Olympus en je nieuwe saaie kleur camera [ als hij maar mooie kleurige foto's maakt ]
    groetjes Jeannette en Pieter

  • 15 Mei 2013 - 17:58

    J&K&Q&X:

    Hé Slientje,
    Zo weer een boekwerk aan belevenissen leuk hoor!
    Flut dat je camera nu grijs is maar wel super dat er meerdere functies op zitten! Hihi ook fijn als je er wat aan hebt natuurlijk ;)
    Haha ook echt iets voor jou al 3 jurkjes voor de bruiloft! Leuk doe je goed ;)
    Veel plezier in Antalya / Olympus
    Liefs ons

  • 17 Mei 2013 - 00:20

    Ma:

    Hej Selina.
    Back to the Basic ;-( Ja erg lastig zonder stroom...lampen,koelkast,oventje(geen warma broodjes),koude douche,laptop,skype,telefoon opladen,accu's fototoestel,enz.Gelukkig loopt je wekker op een batterij :-)
    Hopelijk duurt het niet te lang..,en NEE het is geen storing,het is Aylin.....
    Met de 3 geboekte vliegtickets is nu alles oke',rechtgezet/gebeld!!
    Ja,ik kan nu ook zelf een ticket boeken...,is niet moeilijk ;-)
    Mooie foto's,maar ja..hebben ze zelf gemaakt toch??haha
    Weer een lang,mooi verhaal met vele belevenissen.
    Ook vandaag weer veilig met het HELE kleine bootje teruggekomen!!!Hopelijk volgende keer met het kleine bootje weg...
    Fijn als we binnenkort weer kunnen skype,nou ja onze telefoon doet het nog en als jou mobiel opgeladen is kunnen we ook nog smse :p

    Premier League:Michael v Gerwin:de Winnaar!!Hij heeft Phil Taylor verslagen met 10-8 Uitgooi Michael 132= bull--triple 19--bullseye,grandioos!!!

    Veel plezier in Antalya/Olympus,een goede,lange,veilige reis toegewenst!!
    Liefs ma&pa hvjmj skolll xxx xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selina

In het prachtige overvolle Istanbul observeren van Dolfijnen in de Bosporus!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 567
Totaal aantal bezoekers 47916

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage: Dolfijntjes kijken in de Bosporus, Istanbul

02 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Stage:Harbour Porpoise,Pembrokeshire National Park

20 November 2011 - 16 Februari 2012

Stage: Onderzoek naar Dolfijnen in de Bosporus

26 Augustus 2007 - 28 Januari 2008

Stage in Dorint Winterberg

Landen bezocht: