Oog in oog met de Dolfijnen! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu Oog in oog met de Dolfijnen! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu

Oog in oog met de Dolfijnen!

Door: Selina Brouwer

Blijf op de hoogte en volg Selina

23 Februari 2013 | Turkije, Istanbul

Merhaba allemaal!!

Dank je wel allemaal weer voor de berichtjes!!

Jeetje, wat was het een druk weekje en kort weekend (1dag) want morgen gaan we alweer werken! Tja, we moeten de schade weer inhalen…het is de hele week van dat vies weer, regen, harde wind en erg koud, hopelijk word het snel iets warmer :P Maar om Golden weer te zien en oog in oog met dolfijnen te zijn maakte dat allemaal weer goed!!

Ohh en nog vergeten te vertellen maar ja ik ben al 6x gebeten door die stomme vliegen! Ik heb ze beide gedood dus heb er nu al een tijdje geen last meer van!:P

Donderdag (14-02-2013) Valentijns dag <3 een geweldige dag want ik werd weer herenigd met mijn allerliefste Turkse hond: Golden!! Even enthousiast als altijd! En met hand gebaren snap ze me helemaal dus dat komt wel goed! Goed nieuws voor het project we hier in Garipce (noorden van Bosporus) eindelijk tuimelaar dolfijnen herkent die we altijd in het zuiden van de Bosporus zien, dat betekend dat ze dus door de hele Bosporus reizen!

Vrijdag (15-02-2013) Vandaag mochten we voor het eerst weer de vuurtoren in!! En Nee Je & Jo er zit geen lift in, gelukkig is ie iets kleiner dan die van Ameland!

Zaterdag (16-02-2013) & Zondag (17-02-2013) & Maandag (18-02-2013) De komende 3 dagen hebben we vrij!! Naja vrij, er moet nog veel data worden ingevoerd en moet nog wat klusjes voor Aylin doen dus daar ben ik nog wel even bezig mee…
Zondag was het een jaar geleden dat ik weer terug vloog naar Nederland, had niet verwacht dat ik nu weer hier zou zitten!

Dinsdag (19-02-2013)Vandaag gingen we naar Rumeli K dit is voor mij een nieuwe locatie, opzicht wel een mooi plek, we hebben hier tenminste stoelen om te kunnen zitten :P en we kunnen schuilen als het regen!

Woensdag (20-02-2013) Vandaag gingen we naar voor mij een nieuwe locatie, Aylin noemt het ook wel The Royal Toilet omdat het van de overheid is en er alleen maar rijke mensen in dat gebied wonen :P! In deze toren zit gelukkig wel een lift, maar ik weet niet hoe blij ik er mee ben, het is zoon hele oude, waarbij je zelf de deuren (hekjes) open moet schuifen….de 2de keer dat ik namelijk na boven ging (alleen) stopte de lift een meter te vroeg…dus toen zat ik vast…maar ik heb Aylin even gebeld en die heeft het deurtje aan haar kant open gemaakt dus kon ik er gelukkig wel uit klimmen!
Avond ben ik naar de film Hansel en Gretel (3D) geweest, was er leuke film vooral met die Turkse ondertiteling :D kon ik mooi wat Turk leren!

Donderdag (21-02-2013) Vandaag weer een dolfijnen tour over the gehele Bosporus! Er gaan ook toeristen mee op de boot. Voor de verandering mocht ik vandaag foto’s maken van de rug + rugvin van de dolfijnen voor onze Photo-ID bestand. Dat was moeilijker dan ik dacht want de dolfijnen vonden het erg leuk om deze tour erg dicht bij ons te komen. Maar dat was wel een super ervaring. Ik zat namelijk op de uitsteeksel van de boeg en ze zwommen steeds onder me door en keken me recht in de ogen en ik hoorde ze ook communiceren, echt geweldig!!
Thuis lag er een pakketje vol met cadeautjes op me te wachten!! Dank je wel Baukje!! Elke dag mag ik een cadeautje openmaken….spannend!! Cadeautje nummer 1 is een brief van Baukje en uh Daniel:P
Avond ben ik op de verjaardag bij Ersin (man van Aylin) geweest, het was de bedoeling dat het een surprise party werd maar jammer genoeg hoorde Ersin ons druk verstoppen, dus dat ging niet
helemaal goed maar het was wel erg gezellig!!

Vrijdag (22-02-2013) Vandaag gingen weer naar de vuurtoren. De mensen van de vuurtoren waren zo aardig om Cay (thee) en Simit (soort brood) helemaal naar boven te brengen:)
Cadeautje nummer 2 is oogschaduw voor opstap!

Zaterdag (23-02-2013) Vandaag weer druk data ingevoerd en verder niet veel gedaan want morgen gaan we weer te werken! Cadeautje numero 3 is een interessante brief van Sammie!

En ja Mama nog 158dagen te gaan :P

Güle Güle!!

  • 24 Februari 2013 - 20:39

    Jeannette:

    hey Selina

    tjonge met een lift vast ik moet er niet aan denken .
    met schoolreis heeeeeeeeeel lang geleden [zeg maar vroeger] gingen we met een piepende en krakende lift de Eifeltoren in naar boven , ik weet het nog .
    we hadden geen keus er was/is ook maar 1 lift . maar gelukkig zijn we weer heelhuids met de schrik in de benen weer beneden gekomen .

    lijkt mij ook erg moeilijk om de vinnen van de dolfijnen goed in beeld te krijgen , het zijn ook geen fotomodellen die even wachten tot je de juiste positie hebt om een goede foto te maken .

    ook fijn dat je hond er weer is , je had het er al over toen je nog hier was .
    heb je wel brokjes voor golden mee genomen ?

    werk ze hoop dat je wat warm weer krijgt en nog veel meer dolfijnen ziet .
    veel plezier groetjes van hier
    Jeannette

  • 25 Februari 2013 - 00:12

    Ma:

    Hej Selina.
    Gebarentaal is het magische woord,ja natuurlijk snapt Golden dat :p
    Vast in de lift :-( buiten de boot,boven het water hangen zonder zwemvest.....hoe blij moeten wij zijn...
    Maar wel een schitterende ervaring:dolfijnen die onder je door zwemmen,je aankijken,zooo dichtbij..zouden ze je aardig vinden ;-) je hoorde ze communiceren,heb jij ook wat tegen ze gezegd??
    Knap dat je dolfijnen aan hun rug en rugvin kan herkennen,en de ontdekking dat ze toch de hele Bosporus doorreizen..geweldig!!
    Ja en nu Sammy...de brief...leuke blauwe voetafdrukjes van haar,vind je niet?? na de afdrukjes is ze haar voetje gaan wassen...resultaat:blauw snoetje... ... ...zelfs in de vensterbank stond een blauw voetje...
    Je vertelde dat er deze veel werk te doen is,vroeg op,dus werkse ;-) we horen/lezen het wel weer !!
    Lieve groetjes Ma ennuh Pa HVJMJ skolll XXX xxx

  • 25 Februari 2013 - 18:56

    Marjanne:

    Hee Selina! Leuk hier af en toe een berichtje van je te lezen :)
    Je verveelt je niet zo te lezen ;)
    Veel plezier nog en geniet ervan daar!
    Liefs Marjanne

  • 27 Februari 2013 - 14:35

    Heleen Groeneveld:

    hey Selina,

    Leuk om je verhalen telezen. Als ik het begriijp heb je genoeg te doen, prachtige ervaring lijkt me dat met de dolfijnen...Jammer dat het weer nog niet echt mee zit zeg...maar goed dat zal langzamerhand wel beter worden nietwaar!
    heb je ook heimwee of heb je het daar te druk voor?
    Nu Selina, ik zal mijn brest doen om vaker te lezen en te mailen.ben niet zo'n computer freak maar dat betekent niet dat ik niet aan je denk :-) liefs tante Heleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selina

In het prachtige overvolle Istanbul observeren van Dolfijnen in de Bosporus!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 787
Totaal aantal bezoekers 47968

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage: Dolfijntjes kijken in de Bosporus, Istanbul

02 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Stage:Harbour Porpoise,Pembrokeshire National Park

20 November 2011 - 16 Februari 2012

Stage: Onderzoek naar Dolfijnen in de Bosporus

26 Augustus 2007 - 28 Januari 2008

Stage in Dorint Winterberg

Landen bezocht: