Een weekje met ik in de leiding...:P - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu Een weekje met ik in de leiding...:P - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu

Een weekje met ik in de leiding...:P

Door: Selina Brouwer

Blijf op de hoogte en volg Selina

13 April 2013 | Turkije, Istanbul

Merhaba

Nou we hebben weer genoeg beleeft hier in Istanbul!!

Ja tuurlijk Petra Ik vind het altijd fijn als mensen aan mij denken en maakt niet uit als je wat later bent! Kom hier heen zou ik zeggen om te observeren ze zijn nu overal!
Nou Jeannette het wisselt hier nu ook aardig in tempratuur, dan weer 5 graden en de volgende dag 20 graden…Was leuk om even met je te skypen! :)
Dankje wel Gien, Ja de verjaardag was erg bijzonder maar volgende jaar denk ik maar weer gewoon thuis vieren want ik miste mijn familie en vrienden wel hoor!
Nee Mama ik heb besloten dat ik 22 blijf (dus 22jaar, 24maanden en 14 dagen) Nee inderdaad als ik geen ei kan zoeken dan mag niemand dat :P Ja hopelijk zijn de problemen snel opgelost, dan hebben we eindelijk een beetje rust!

Woensdag (3-4-2013) Vandaag gaan we weer naar de vuurtoren Ahirkapi toe. We wilden tot 1uur blijven maar er waren zoveel dolfijnen en schepen dat om 12uur we geen nummer meer konden zien dus zijn we er mee opgehouden! Het was echt Crazy (hoe we dat hier zeggen :P)

Donderdag (4-4-2013) Vandaag niet te observeren want Aylin moet nog veel doen voor de conferentie waar ze heen gaat morgen in Portugal. Ze verblijft daar tot zaterdag 13 april, maar Gratia en ik gaan door met werken en observeren en ik heb nu de leiding dus ik ben benieuwd hoe dat gaat worden! Ik ben middags wel naar Kadiköy gegaan om de laatste dingen met Aylin te bespreken. Daarna hebben we gezellig aan de Seaside (Moda) gezeten met een biertje/ filmpje en een zonsondergang!

Vrijdag (5-4-2013) Vandaag gaan Gratia en ik naar het grootste eiland van de Prince islands: Büyükada. Wij nou eigenlijk alleen Gratia gaat daar onze observatie boot schilderen! Ze heeft 2 bowriding dolfijnen aan de voorkant van de boot geschilderd en een zeemeermin op de kont van de boot en ze heeft de naam van het schip er nog op gezet! Ik ben eerder terug gegaan naar huis want ik had met Merve (Turkse studente) afgesproken om uit te gaan. Dus avonds hebben Merve (Gratia ging niet meer mee..) en ik gezellig een biertje (of 2) gedronken in een leuk cafétje en daarna zijn we naar Budda waar de band Suitcase weer moet optreden gegaan.

Zaterdag (6-4-2013) Vandaag naar Besiktas om mijn camera eindelijk op te halen!! In de Mediamarkt leek alles goed maar toen ik thuis kwam bleek er weer wat mis te zijn in het scherm maar dat is een beetje moeilijk uit te leggen in deze blog. Ik en het thuisfront waren in ieder geval niet Happy!!!

Zondag (7-4-2013) Vandaag opnieuw naar Besiktas om mijn camera weer terug te brengen naar de mediamarkt! Ik heb een nieuwe camera geëist, Maar dit keer eentje die uit een verzegelde doos komt!

Maandag (8-4-2013) Vandaag naar het Kasteel om te werken samen met Gratia en Özlem (Turkse studente) Het regende en het was erg koud maar we hebben onze observatie gedaan!! En omdat we zo koud waren mochten we na de shift beneden in het hok van de beveiliging thee drinken en opwarmen!

Dinsdag (9-4-2013)Vandaag druk bezig om mijn geld nog steeds van Pegasus terug te krijgen samen met hulp van Mama en de bank! en de rest van de tijd die over is nog aan het werk geweest…

Woensdag (10-4-2013) Vandaag met Gratia naar Garipce te werken met zijn tweetjes dus ben benieuwd hoe het rijden gaat zonder Aylin! Het heen rijden ging perfect en toen we daar aankwamen werden we niet zo als gewoonlijk hartelijk welkom geheten door onze hondjes….:( We hadden een lange dag voor de boeg want we werken tot de zon onder gaat en we zijn rond 1uur begonnen dus dat duurt nog wel even…rond 5uur kwamen eindelijk onze hondjes op ons afgerent(eerst 10min kregen we geen kans mee om te werken :P) Rond half 8 zijn we richting huis gegaan, en dat ging mooi snel want er was geen file! Onderweg nog even stoppen voor benzine en die jonge was zo aardig om ook meteen even het water van de ruitensproeier bij te vullen en onze ramen schoon te maken! :P en wij hebben hem wat chocolade gegeven! ;)

Donderdag (11-4-2013) Helaas voel ik me vandaag erg ziekjes maar we hebben “vrij” maar ik moet nog veel doen voor Aylin dus daar ga ik vandaag mee bezig.

Vrijdag (12-4-2013) Vandaag word een drukke dag want we gaan naar de vuurtoren en daar zijn altijd wel dolfijn en veel schepen maar ik denk dat het wel goed komt zonder Aylin! Vandaag gaat Merve met ons mee! Ik had al en vreemd voor gevoel maar toen we bij de vuurtoren kwamen mochten we niet naar boven…zij zeggen dat dat het te gevaarlijk is omdat de vuurtoren al zo oud is, alleen is het niet hun beslissing maar die van hoger op dus zij kunnen het alleen maar uitvoeren. Tja ik kan hier momenteel vrij weinig aan doen dus dan eerst maar even een Cay drinken aan de kust en dolfijnen spotten en bedenken wat we nu gaan doen, het is namelijk een prachtige dag dus we willen liever niet binnen zitten. We bedachten dat onze observatie boot hier om de hoek ligt dus hebben we Ferhat Kaptan (de kaptein van onze observatie boot) gesmst of zijn boot al klaar was en of hij in the haven was. Gratia wou de boot nog 1 keertje zien voordat ze weg gaan, zodat de het resultaat ook in het water kan zien liggen. En ja hij was er dus zijn we daar heen gelopen en ondertussen weer dolfijntjes gespot. De boot zag er erg mooi en nieuw uit! Jammer genoeg kan je de zeemeermin niet zo goed zien maja…Natuurlijk kregen we Cay aangeboden dus hebben we daar lekker een tijdje gezeten, tot dat hij klanten kreeg die een tripje wouden maken over de Bosporus maar voordat we van de boot af konden gaan waren we al aan het varen en de Kaptein wou dat we aan boord bleven!! Dat was echt super aardig we mochten gratis mee een tripje maken en ondertussen nog wat dolfijnen spotten!! Ondanks dat we niet meer in de vuurtoren mochten, hebben we er toch nog een super onverwacht dagje van gemaakt!!
Avonds zijn Gratia en Merve en ik nog op stap geweest en het is vrijdag dus zijn we naar Budda gegaan waar natuurlijk Suitcase weer moest spelen!! :)

Zaterdag (13-4-2013) Vandaag lekker uitslapen en mijn blog schrijven en foto’s op facebook zetten. Zometeen ontbijten nou eigenlijk lunchen :P en dan aan het werk! Misschien g ik in de na middag nog even naar Eminönu samen met Gratia om een nieuwe Research assistent op te halen, Het grappige is dat ze ook uit Oostenrijk komen en de kent Gratia!!

En nog 5daagjes dan komen Mama en Bauk gezellig op bezoek!!!

Güle Güle

  • 14 April 2013 - 12:16

    Jeannette:

    hey Selina
    ik zag net foto's van jullie aan het werk , maar ik wist niet dat de dolfijnen zo hoog konden springen om door jullie te worden gezien. vandaar dat je dacht dat het regende , dat kwam natuurlijk omdat de dolfijnen over jullie heen sprongen en je naspatte hahaha.
    en dan nog dat nare smalle plankje waarop je staat brbrbrbr wat smal, dat jullie daarop durven staan om de dolfijntjes die nog in het water zitten te tellen.
    hoop dat je nu in wat rustiger vaarwater komt en voor je het weet zien we je weer al is het per Skype dat was erg leuk zo spontaan .
    gezellige dagen met joke en baukje geniet ervan.
    niet teveel shoppen anders denk je dat de koffer gekrompen is .

    werk ze en veel plezier
    groetjes Jeannette en Pieter

  • 14 April 2013 - 17:39

    Miranda:

    Hey meid, wat leuk dat jij nu de leiding had zeg!! Niet alles gegaan zoals gepland, maar onverwacht leuke dagen zijn ook super zeg :).. En de foto's zijn weer heel mooi! Niet teveel stappen daar he :D..
    Hoorde idd het verhaal over je camera al weer, je treft het niet met al die dingen.. Je moeder heeft het er maar druk mee! Ze kijkt er ook erg naar uit om je van de week op te zoeken, want ze mist je toch wel heel erg volgens mij! Gelukkig is nu alles rond en kun je uitkijken naar je reis terug eind mei :), leuk om je dan weer te zien!!
    Ik hoop nu toch wel dat je eindelijk een beetje mooi weer onze kant op stuurt! Of laat het je ma en Baukje mee terug nemen! Hier gaat alles zn gangetje, allemaal leuke weekenden en dagen gehad, verschillende vrienden op bezoek gehad! Hoop dat we ff drankje kunnen doen als je dat weekje terug bent!
    Tot over 1,5 mnd meid en heel veel plezier daar maar weer met het mooie weer:)

    Liefs Miranda en gr van Rach

  • 17 April 2013 - 00:16

    Ma:

    Hej Selina.
    Eerst even dit...dindsdag 26maart zijn mijn t Lenie en Piet Mosterman opgenomen in MCL op dezelfde afdeling.Zondag 31maart is Piet overleden.Hij is bijna 40jaar een trouwe kelner bij ons in Hotel de Klok geweest!Tante Lenie is zondag 14april overleden.Zij was mijn peettante.Vele jaren heb ik bij haar gewerkt in haar"Pension Domingo"waar voor mij het Ameland-avontuur begon...!Erg lief dat jij en Aylin al een kaarsje voor haar hebben aangestoken;in een Katholieke kerk!!

    Nog 1 dag en dan krijg je druk bezoek Offf krijgt het bezoek het druk??Je,aanstaande;nog 44 dagen,schoonzus Baukje met je ma komen langs,wie had dat kunnen denken..!!??
    Wat zullen de mannen zich vermaken of ons missen.....!! ;-)
    Wij vermaken ons wel... :-)) Selina heeft een druk programma,dus zal de tijd wel omvliegen,lekker uitrusten doen we als we weer thuis zijn.. ;-) Spannend!!
    Wat veel mooie foto's heb je weer gemaakt :-)
    Lieve groetje Ma&Pa hvjms skolll xxx xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selina

In het prachtige overvolle Istanbul observeren van Dolfijnen in de Bosporus!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 47934

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage: Dolfijntjes kijken in de Bosporus, Istanbul

02 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Stage:Harbour Porpoise,Pembrokeshire National Park

20 November 2011 - 16 Februari 2012

Stage: Onderzoek naar Dolfijnen in de Bosporus

26 Augustus 2007 - 28 Januari 2008

Stage in Dorint Winterberg

Landen bezocht: