Een bijzondere 24ste verjaardag!! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu Een bijzondere 24ste verjaardag!! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu

Een bijzondere 24ste verjaardag!!

Door: Selina Brouwer

Blijf op de hoogte en volg Selina

02 April 2013 | Turkije, Istanbul

Merhaba,

Weer een wat langere verslag want ik had afgelopen vrijdag geen tijd meer gehad om mijn verslag op internet te zeten….

Iedereen bedankt voor de reacties!
Ja, Miranda een beetje dom van die verblijfsvergunning :P Ja tuurlijk de foto’s van mijn kamertje komen nog! Ja, ik heb mijn verjaardag goed gevierd maar dat kun je hieronder lezen! Nogmaals gefeliciteerd met jouw verjaardag en hoe was jouw verjaardag??
Jeetje, Jeannette dat is wel bijzonder met dat Wrak en dat het veen tevoorschijn kwam! Jullie maken daar ook genoeg mee als ik het zo lees! Ja sneeuw rond deze tijd is echt niet normaal, maar jullie lammetjes zijn inderdaad erg sterk!!
Ja, Jeannette en Gien, ik hoorde van Mama dat het eerste ei nog niet eens op t eiland is gevonden…echt erg!
Ja, inderdaad Gien, de tijd gaat hier zo snel voorbij, kan niet geloven dat ik hier alweer 2maanden ben! Ja, ik ben er nu wel achter gekomen dat het land corrupter is dan dat ik dacht! :(
Ja Bauk heb al even aan Mama door gegeven wat jullie mee moeten brengen! Ik ben alvast aan het inlopen voor het shoppen :P
Dank je wel Tante Patricia, ik heb een bijzonder verjaardag gehad, ze doen hier niet aan christelijke feestdagen dus helaas geen eismieten dit jaar.
Ja Fam. Brouwer – Beuker :P raar hoor nu nog sneeuw in Nederland! Dank je wel!!!
Ja, Evelien met dat kleurtje komt het wel goed (ben al een beetje verkleurd!) Nee, als Mama en Bauk komen dan gaan we shoppen voor een jurkje! Ja, die foto’s zijn erg leuk geworden! Ja, inderdaad ik miste die knakworstjes ook wel! :P

Zondag (24-03-2013) Vandaag vrij dus de was doen en even werken.

Maandag (25-03-2013) Vandaag de boot observatie het was erg koud maar we hebben wel veel Tuimelaar dolfijnen en gewone dolfijnen gezien en een paar van de gewone dolfijnen ging bijna bowrijden en natuurlijk zat ik op de boeg foto’s te maken!!

Dinsdag (26-03-2013) Vandaag een ochtend shift in Ulus park maar dat ging even anders als geplant, eerst konden we er niet in daarna opzoek naar een nieuwe locatie en dat ging erg goed tot dat we 2uur lang in de bruinkool lucht hebben gestaan en dus allemaal koppijn en last van onze lucht wegen hadden….
Middags heb ik dan eindelijk mijn Verblijfsvergunning opgehaald!! Het is dus nu allemaal officieel! :D en ja ik was een beetje dom!! Dus tot over ong. 2maanden!

Woensdag (27-03-2013) Het regent dus halen we niet alle observatie dagen in deze maand, we gaan naar Rumeli K omdat we daar mooi onder een afdakje kunnen zitten. Ik moest alleen autorijden daarna na toe want Aylin was al aan de Europese kant, het ging erg goed! en terug gingen we met zijn allen maar het regende nog al hard dus het was niet echt fijn rijden.
Mijn lieftallige broeder Daniel is jarig dus avond als verassing met hem geskypt want jaja ons internet doet het weer!!

Donderdag (28-03-2013) Regen agian!!! Dus vandaag kunnen we geen observatie doen. Dus hebben we thuis bij Aylin gewerkt.

Vrijdag (29-03-2013) Vandaag ochtend shift in Anadolu F. Het weer is nog steeds koud maar het zonnetje was er wel dus het was goed te doen! Het was ook heerlijk weer om terug in de auto te rijden.
We waren wat later thuis dan de bedoeling en toen thuis aankwamen waren de Turkse studenten die les krijgen van Aylin er al. Ze krijgen bijles in statistiek dus daar heb ik ook even aan meegedaan, herhaling is altijd goed!! Na die les als de wiederweerga naar huis om mijn tas te pakken voor de volgende ochtend. Later belde Aylin mij op dat ze in de kroeg Durak (100m van mijn huis) zaten te drinken met wat vrienden. Daar hebben we overlegd wie er allemaal mee gaan morgen en hoe we dat gaan doen, opeens wouden een paar mensen niet meer mee (juist degene waar mee ik goed kon) dis zijn de plannen nog 3x veranderd, het plan was nu dat we naar de eilanden onder Istanbul gaan en avonds kamperen net buiten Istanbul. Maar het definitieve besluit nemen we morgen ochtend want hier is niemand te vertrouwen!

Zaterdag (30-03-2013) Happy Birthday to meeeeee!! Morgens hebben we toch maar besloten om bij het oude plan te blijven en zijn we met Ersin mee gereden naar de Climbingplace. rond 8uur vertrokken van huis en met een tussen stop (we kwamen vrienden van Aylin tegen OP de snelweg) kwamen we rond 12uur daar aan. De camping is eigenlijk gewoon soort van weiland met wat bomen, dus geen toilet of douche :P Vlug een mooi plekje uitzoeken met een groep vrienden van Aylin en een uitzicht op de rotsen van de het klimgebied en de vallei en toen meteen relaxen (de kerels zetten de tent wel op :P) daarna zijn we naar het klim gebied gelopen zodat Aylin en Ersin konden klimmen en ik lekker in de zon kon liggen!!:P Rond 5uur hebben we een biertje open getrokken lekker in het zonnetje! Heerlijk om weer even frisse lucht in te ademen en alleen maar de natuur om je heen hoort!
Avond hebben de vrouwen hout gezocht en de kerels een groot kampvuur gemaakt, waar we lekker bij konden opwarmen maar ook het vlees op kunnen braden! (Ik ben dus dit weekend geen vegetariër!:P) Lekker een fles wijn open getrokken en heerlijk naar de sterren kijken!
Als verassing kwam Aylin met een taart met 4 kaarsjes aanzetten en zongen ze Happy Birthday to you voor mij!! Dat was echt super! Helaas hadden we geen bestek of schoteltjes dus dan maar met de handen wat natuurlijk een flinke klieder boel werd!:P

Zondag (31-03-2013) Om half 8 (oude tijd) al wakker, helaas niet goed geslapen want ik lag scheef dus ik gleed de hele nacht naar beneden..Achja toen ik de tent open ristte had ik een geweldig uitzicht en het zonnetje schijnt weer en het is al erg warm dus het moet wel goed komen vandaag!!
Eerst heerlijk ontbeten en daarna naar het klimgebied gelopen, en natuurlijk heeft Aylin daar geklommen en ik lekker gerelaxt in het zonnetje, ik schat dat het rond 27graden was. Rond 6uur hebben we alles gepakt en de tent afgebouwd en zijn we met de groep naar het dorpje verderop gereden om daar met zijn allen te eten. Rond half 9 zijn we richting huis gereden en rond half 1 nachts waren we thuis!

Maandag (1-4-2013) Vorige week had ik bedacht dat we wel een ochtend shift op maandag konden doen…wat heb ik daar nu een spijt van…Na 5uurtjes ging de wekker alweer…vandaag gaan we naar Rumeli H (kasteel) na het werken zou ik even een tukje doen maar na 4uur werd ik wakker dus toen was de dag alweer om…:P

Dinsdag (2-4-2013) Vanmorgen hadden we een ochtendshift in Garipce! Het was erg rustig dus had ik tijd om onze hondjes te borstelen daar :P In de ochtend was het nog even koud maar de rest van de dag was erg warm dus denk dat de lente/ zomer (23graden) is begonnen!

Ik wil graag een aantal mensen bedanken die mij een kaartje hebben gestuurd voor mijn verjaardag:
Schoonzusje Baukje & Broer Daniel bedankt voor het prachtige pakket vol met cadeaus en kaartjes!
Mama & Papa bedankt voor het kaartje en de mooie foto collage en het andere cadeau!
Broer Jacco & Schoonzusje Karin & Neefje & Nichtje voor de leuke kaart en prachtige tekeningen!
Oma Joure bedankt voor het kaartje en het cadeau!
Oma Ameland bedankt voor het kaartje en ik denk ook aan jou!
Tante Thea & Ome Jan bedankt voor het kaartje! Ome Jan vorige week heb ik hier nog heel veel ooievaren gezien die aan het migreren waren, prachtig gezicht! Momenteel zie ik erg veel roofvogels in het Noorden.
Sushma & Virginia bedankt voor het zelf gemaakte kaartje! Ben benieuwd naar het cadeautje ;P
Ome Robert & Gift bedankt voor het leuke kaartje, Ik heb het erg goed gevierd! Veel plezier nog daar!
Hans & Alie bedankt het kaartje en het was inderdaad een bijzondere verjaardag!
Jelle bedankt voor je kaartje!
En als laatste Miranda en Rachmad bedankt voor jullie kaartje! Over 17dagen krijg ik het cadeautje dus ben benieuwd! En ja inderdaad Miranda hij lijkt er wel heel erg op!!
Al deze kaartjes krijgen een mooie plek aan mijn muur zodat ik ze elke dag zie!!

Foto’s van het weekend probeer ik zo spoedig mogelijk op Facebook te zetten (er staan er al wel een paar op!)

Güle Güle

  • 02 April 2013 - 21:35

    Petra:

    Lieve Selina,

    Mag ik je nog feliciteren met je verjaardag?
    Ben helaas wel wat laat, maar niet vergeten!
    Ik lees leuke verhalen van je. lijkt me ook wel eens wat om die dolfijnen en bruinvissen te observeren.
    Wanneer wij ze van heel dicht bij kunnen bekijken, liggen ze al op het strand, maar dat is wat jammer van die mooie dieren.
    via mijn facebook houd ik je op de hoogte met foto's wat er op het strand gebeurd. Volgens mij ben je al bevriend met mij.
    Hee groetjes Selina en ik drink er vanavond nog even eentje op, met een stukje gebak.
    Petra

  • 02 April 2013 - 22:05

    Jeannette :

    hoi Selina
    de tempraturen die je daar opsomt doen ons watertanden , in huis halen we de 22 graden nog wel.
    maar als je de neus buiten de deur steekt wordt door de zon beloofde warmte niet waargemaakt .
    straffe noordoosten wind maakt de mooiste stuifduinen en vreemdste vormen op strand .
    ach lekker warm aankleden en even fiks doorlopen om je heen kijken volop genieten daar op de punt van de hon de verschillende vogels ,schelpen , vergezichten, zandbanken tja dan vergeet je gewoon dat het erg koud is , dat merk je wel weer als je thuis bent.
    we zien nu toch meer kieviten de mooiste capriolen maken zoals het ook hoort rond deze tijd.
    het eizoeken doen we nu nog in het kippenhok 100 procent succes.
    werk ze groetjes Jeannette

  • 09 April 2013 - 22:51

    Gien Beekema:

    Hoi Selina

    Las dat je jarig bent geweest.
    Nog gefeliciteerd en het is toch wel anders als je thuis of in Turkije je verjaardag viert.
    Ik heb je verjaardagverslag gelezen en ze hebben je goed verwent.
    Ook het thuisfront was je niet vergeten.
    Morgenmiddag komt oma weer en zal ik je moeder wel weer spreken.

    Hou je goed en groetjes van Gien.

  • 12 April 2013 - 23:02

    Ma:

    Hej Selina,je bent alweer 24 jaar en14 dagen ;-) zo werd er toen je klein was geteld!!
    De foto's van het kamperen laten zien dat je verjaardag erg gezellig was :-) en ook leuk alle reacties van het thuisfront,weer eens wat anders als thuis verjaardag vieren,dat doen we op je 25ste verjaardag
    wel weer.....
    1April,geen grap,even over strand met Daniel en Baukje naar het Baken geweest.Het was net een maanlandschap of Buckelpiste(beetje uitvergroten),door de langdurige oostenwind onstaan.
    Natuurlijk waren daar stoere jongens in jeepjes aan het stunten,er zat er ook eentje op zijn buik vast... HAHA
    Er zijn in heel Friesland 17 kiewietseieren gevonden,de quotum is dus lang niet bereikt,geen eitje voor pa dit jaar...hij is solidair met jou!!
    Zaterdag 6apr en zondag 7apr was het hier 'snachts nog -5*C/-6*C de auto's lekker bevroren!!
    Bij jullie is het gelukkig warmer geworden,maar tot voor kort ook ongeveer 10*C :-(
    Dit weekend 12/13 april voorspellen ze hier ook warmer,eerst zien!We hebben eindelijk regen,was heel lang droog,slecht voor de business,goed voor de natuur,ja zo is er altijd wel wat...
    Hopelijk zijn binnenkort alle problemen opgelost,kunnen we ook eens over andere dingen kletsen en/of hebben we tijd over ?? :-)) tot binnenkort ;-)
    Liefs ma&pa hvjms Skolll xxx xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selina

In het prachtige overvolle Istanbul observeren van Dolfijnen in de Bosporus!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 47974

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage: Dolfijntjes kijken in de Bosporus, Istanbul

02 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Stage:Harbour Porpoise,Pembrokeshire National Park

20 November 2011 - 16 Februari 2012

Stage: Onderzoek naar Dolfijnen in de Bosporus

26 Augustus 2007 - 28 Januari 2008

Stage in Dorint Winterberg

Landen bezocht: