Nog geen Lente in zicht.... - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu Nog geen Lente in zicht.... - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu

Nog geen Lente in zicht....

Door: Selina Brouwer

Blijf op de hoogte en volg Selina

23 Maart 2013 | Turkije, Istanbul

Merhaba!!

Dit keer een lang verslag omdat ik al meer dan een week geen internet heb thuis, heb ik de kans nog niet gevonden om dit op internet te zetten. Wel erg vervelend geen internet maar het is ook wel weer lekker rustig zo!

Bedankt iedereen die een reactie heeft geschreven!!
Ja Ome Robert heb eindelijk de klamboe op kunnen hangen maar nu zijn de muggen weg :P Ja idd die schilpadden zijn erg bijzonder! :)
Ja Jeannette & Gien & Tante Heleen & Tante Thea elke dag ben ik benieuwd wat er nu weer gebeuren gaan…houd me erg goed bezig :P
Hoorde dat het nog erg koud is in Nederland dus kievietsei zoeken word nog even niks Jeannette en Papa...jammer!!
Ja Tante Heleen heb echt zoon zin om je weer even in het echt te spreken, we hebben genoeg om over te praten :)
Ja Tante Thea deze reisverslagen, reacties en foto’s kan ik een heel mooi album van maken, dat heb ik ook gedaan van mijn stage in Winterberg! Jammer genoeg is het hier ook nog koud, we hebben 1 warme dag gehad maar het kwik blijft rond de 10 graden…
Ja Mama daar ben je voor, ik moet je toch een beetje bezig houden! En ja ik ben een beetje corrupt geweest maar dat moet ook wel met al die stomme regels hier!! Ik ben erg blij dat ik Jakobien heb kunnen helpen met alles!!

Dinsdag (12-03-2013) Vanmorgen nog even vlug naar Kadiköy geweest om pasfoto’s te laten maken, ze zijn best leuk geworden :P
Vanmiddag naar het politie bureau om mijn verblijfsvergunning aan te vragen, Natuurlijk moesten er nog dingen gebeuren maar volgens Aylin was dat zo geregeld dus dan krijg ik eindelijk mijn verblijfvergunning en mag ik dus naar huis voor de bruiloft!!

Woensdag (13-03-2013) Vanmorgen eerst naar Kadiköy om de laatste dingen te regelen voor mijn verblijfsvergunning, verbazend genoeg ging dat mooi snel en iedereen werkte goed mee :)Behalve ik zelf werkte niet mee want ik was mijn beurs verloren…gelukkig had ik hem achtergelaten in een soort gemeentehuis en die mensen waren zo aardig om hem achteruit te leggen! Ik kon die zelfde ochtend nog naar het politie bureau om alles in te leveren en in orde te maken en 22maart mag ik mijn verblijfsvergunning al ophalen dus dat is mooi snel! Dit is echt zoon opluchting voor mij want ik was al bang dat ik niet naar de Bruiloft van mijn Broer en Schoonzus kon, en dat had ik moeten kiezen tussen de Bruiloft en mijn Stage en de belofte aan Aylin…Die keuze heb ik gelukkig niet hoeven maken!!!
We moesten ook nog werken vandaag :P we zijn naar Anadolu F geweest en het was prachtig weer!! We kregen alleen het slechte nieuws dat we niet meer in de vuurtoren mochten omdat het te gevaarlijk zou zijn…Nou die vuurtoren is in erg goede staat dus dat is onzin!
Avonds toen we aan het koken was hield het gas er mee op…de gas fles was leeg, dus dan maar met alle pannen over straat naar Aylin’s huis en daar verder koken :P Was wel een grappig gezicht komen wij daar aanzetten met pannen eten om verder te koken. :P ach hoe we het hier zeggen: This is the Turkisch way!

Donderdag (14-03-2013) Ochtend shift in Rumeli K met heeeeeeel veel dolfijnen (alle 3 soorten)! Rond 6uur avonds was het kwik gestegen tot 22graden!! Dat was erg warm, dus ben benieuwd hoe het in de zomer gaat worden :S

Vrijdag (15-03-2013) Vandaag zijn we niet te observatie gegaan want Aylin was erg ziek en het regende en het kwik was alweer gezakt...dus zijn we naar Aylin gegaan voor een erg uitgebreid ontbijt en daarna hebben we Photo-ID gedaan.
Vandaag ben ik ook van slaapkamer gewisseld, ik heb nu wel de kleinste kamer maar deze is helemaal voor mezelf dus dat is wel erg fijn!

Zaterdag (16-03-2013) Vanmorgen vroeg kreeg ik telefoon dat de boot trip niet door ging omdat er storm is, erg jammer! Dus ga ik vandaag mijn “Onderwater” camera naar de Mediamarkt brengen hier in Istanbul, Het mooie is namelijk dat alle mediamarkten een soort van verbond hebben dus ik hoef niet helemaal naar Nederland toe om hem te later repareren, ik kan dat ook gewoon hier in Istanbul doen! Aylin zei dat er een Mediamarkt in Taksim is dus zijn Gratia en ik daar heen gegaan, we hadden het misschien beter eerst even het adres op kunnen zoeken op internet want naar 4uur lopen vonden we eindelijk een mediamarkt, deze was alleen niet in Taksim maar 2uur lopen daar vandaan!! Ach hoefden we voor vandaag ook niet meer te fitnessen! :P Gelukkig deden ze in de Mediamarkt niet moeilijk en snapten ze meteen wat ik bedoelde, over 10dagen moet ik weer even langs komen (maar deze keer neem ik de snelle route :P)
In het begin van de avond hebben we een gat geboord en de klamboe op gehangen! Momenteel (heb ze allemaal gedood) hebben we geen muggen maar die zullen wel snel komen!
Avonds zijn Gratia en ik (eindelijk!) uit geweest in Kadiköy met Aylin & Ersin en veel vrienden van hun, sommige kende ik nog van vorig jaar dus dat was erg gezellig!!

Zondag (17-03-2013) Vandaag lekker uitslapen en daarna zijn Gratia en ik naar het oude gedeelte van Istanbul te gaan om een Moskee te bezoeken met een prachtig uitzicht op de Bosphorus en de Gouden Hoorn en in de Spice Bazaar lekker wat nootjes gekocht!
Avonds heb ik Gratia geleerd hoe je het spel Backgammon (in Turks: tavla) moet spellen! En we hebben mijn kamer en de rest van het huis verder gedecoreerd, Ik voel me nu pas echt thuis!

Maandag (18-03-2013) Vandaag vrij maar ik moet nog veel voor school en Aylin doen. Heb vanmiddag voor het eerst weer eens hard gelopen, ben natuurlijk langzaam begonnen. Aan de kust van Erenköy (ong. 30min lopen) kun je heel mooi hardlopen en fietsen ze hebben ook van die openbare fitness apparaten, dus daar ben ik heen gegaan.

Dinsdag (19-03-2013) Mooi op tijd uit bed en richting de kust lopen met Gratia om naar een grote supermarkt te gaan om inkopen te doen!
Middags eerst nog wat gewerkt en in de namiddag ben ik weer naar dus kust gelopen omdat het zulk mooi weer is, daar afgesproken met Gratia, samen schelpen gezocht tussen de rotzooi op het strandje en daarna cay gedronken!

Woensdag (20-03-2013) Vandaag na veel dagen vrij te hebben weer aan het werk! We zijn naar Hidiv (Royal toilet) geweest. Deze locatie doen we maar 1 keer in de maand dus dit was een erg lange dag, maar goed te doen! En er waren veel dolfijnen dus dat maakt de dag altijd goed!!

Donderdag (21-03-2013) vandaag gewerkt in Garipce :) Het was opzich wel een mooie dag qua weer! En de hondjes waren natuurlijk ook weer erg lief!! Avonds kregen we het goede nieuws dat we weer in de vuurtoren mogen, Aylin moet alleen wel een document tekenen dat de regering niet verantwoordelijk is als de vuurtoren omvalt!

Vrijdag (22-03-2013) Tja ik weet niet hoe het gebeurd is maar op deze belangrijke dag waar ik lang heb naar uitgekeken ben ik vergeten wat ik doen moest! Mijn verblijfsvergunning halen…hopelijk ligt ie er maandag nog…
Vandaag zijn we meteen naar de Vuurtoren gegaan om te werken.
Avonds opstap met Gratia en Engin (vriend van Aylin) was heel erg gezellig! We zijn naar rock café Budha gegaan, daar had ik vorig jaar mijn afscheid feestje, het grappige was dat het zelfde rock bandje als vorig jaar moest spelen, dus dat wel toevallig!

Zaterdag (23-03-2013) lekker lang uitgeslapen en vandaag lekker niks doen! Nouja ik moet wel even naar Aylins huis om dit op internet te zetten!:P Misschien gaan we vanavond weer uit maar dat moeten we nog even zien….

Güle Güle

  • 23 Maart 2013 - 18:55

    Miranda:

    Merhaba!

    Wat heb je weer veel beleefd meid, erg leuk!! Gelukkig is het nu eindelijk (bijna) rond met je verblijfsvergunning! Maar wel een klein beetje dom om zoiets belangrijks te vergeten he :).. Je was natuurlijk veel te blij dat het nu eindelijk was gelukt hihi.. Nou, hij zal er vast nog wel liggen maandag!

    Wat leuk dat je ook weer eens op stap bent geweest, even iets anders aan je hoofd en lekker chillen! Krijgen we ook foto's te zien van je gepimpte huis en kamertje?

    Hier is het idd erg koud, maar hoop toch dat de lente nu eindelijk eens een beetje zn best gaat doen! Maar ja bij jullie helaas ook niet veel beter he.. Volgende week zijn we jarig he! Dan hoop ik toch op een beetje mooier weer! Ga je het ook vieren daar? Jammer dat je niet hier bent, anders konden we samen proosten :D..

    Voor nu eerst weer heel veel plezier en suc6 daar meid! Ennuh, niet teveel zuipen als je op stap gaat vanavond he :)! Ik drink er wel 1 voor jou hihi.. Tot horens!!

    Liefs xx Miranda

  • 23 Maart 2013 - 18:56

    Jeannette:

    hey Selina
    als je het zo leest hebben de steekmuggen vakantie en is het bij jou warmer als hier .
    we zijn vanmorgen naar strand geweest de hon en het voelde alsof je geen kleding aan had zo koud windkracht 7 of iets meer straffe oostenwind rond het vriespunt wat natuurlijk met zoveel wind veel kouder aanvoelde .maar een heerlijke wandeling gemaakt en ook hebben wij schelpen gezocht . op de punt van de hon ziet het er nu weer anders uit er is meer zand weg [ halve meter ]en veen wat onder het zand zat is weer tevoorschijn gekomen we hebben foto's gemaakt .
    ook kwam er weer een scheepswrak tevoorschijn op het strand vorig jaar zijn we die ook tegen gekomen en nu was er veel meer wrak zichtbaar . nu zie je ook hoe groot het schip was.
    vanuit het open raam van de jeep foto's gemaakt we hadden geen zin om gezandstraald te worden.
    ook de laatste lammetjes zijn geboren , maar met deze koude wind kunnen ze jammer genoeg nog niet naar buiten en vermaken ze zich met de balen stro die in het hok liggen als de lammetjes koude voetjes krijgen gaan ze op het schaap liggen ja lekker warm zoon levende wollen deken.
    tja het ei zoeken moet nu maar in het kippenhok gebeuren er zijn wel kieviten maar het nest maken valt zo ook niet mee in de bevroren grond , ook vriezen zo de eitjes vast aan de grond.
    dus heb ik maar een heerlijke pan snert gemaakt met deze koude is dat altijd lekker.
    werk ze hoop dat je veel dolfijnen ziet en veel plezier met je collega's
    groetjes Jeannette , pieter

  • 23 Maart 2013 - 20:36

    Baukje:

    Hej lieve Lien,

    Fijn dat je je nu echt thuisvoelt daar! Je ma en ik hebben heel veel zin om je te bezoeken. Ik ben de dagen al aan het aftellen :). Als we nog dingen mee moeten nemen moet je het even laten weten.

    De trouwkaarten zijn vandaag eindelijk besteld. Spannend. Hopelijk volgende week binnen. Natuurlijk sturen we er eentje naar Istanbul. Maandag trouwens wel als de wiedeweerga dat visum op gaan halen!! We verwachten je wel terug eind mei :).

    Verder gaat alles hier zijn gangetje. Sammie is nog steeds ziekjes (ontsteking bij haar operatiewondje), maar vandaag toch even naar buiten. Ze kwam na een half uur al weer binnen, want het is hier verschrikkelijk koud. Vannacht wordt de gevoelstemperatuur -10 :(.....

    Zo, wij gaan nog even de stad in. Er is hier een actie van radio 538. Even kieke nou.

    Bis bald!

    Baukje

  • 27 Maart 2013 - 21:37

    Gien Beekema:

    Hoi Selina

    Gezellig je verhalen te lezen.
    Geweldig ,dat je dit mee maakt in je leven,een hele belevenis.
    Je bent wel vreselijk druk met heel veel dingen.
    Ik denk als een dag 48 uur had,dan pikte je die uren ook nog mee!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Gelukkig heb je de verblijfsvergunning gekregen,maar hoe kon je die nu vergeten om hem op te halen?
    Je wilt toch graag voor de bruiloft thuis zijn????????????/
    Lag hij er maandags nog?
    Want je weet het maar nooit in zo"n corrupt land.

    Selina,geniet maar lekker,het is daar toch wel warmer dan hier.
    Het is hier brrrrrrrrrrrrrrrrrr koud.
    De kievietjes zitten bij de woningen te kluimen.
    Heb ik hier nog nooit gezien.
    Ze zitten op de camping en in de duinen.

    Groetjes Gien.

  • 28 Maart 2013 - 14:05

    Patricia:

    Hallo Selina,

    Leuk al die reisverslagen te volgen. Je schrijft het zo leuk dat als er iets kleins mis gaat ik je er bij zie lachen.alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Veel plezier bij het "eismieten", tradietsies moet jevoortzetten, en ben erg benieuwd naar deTurkse reactie.

    Groetjes van tante Patricia

  • 30 Maart 2013 - 16:49

    Jacco, Karin, Quew & Xyla:

    zo! wat een verhaal! leuk om te lezen hoor alles wat je meemaakt!
    toeval hetzelfde bandje! erg leuk. hopelijk loopt de temperatuur snel wat op :) (hier ook) we hadden vanmorgen sneeuw :O dat word wat morgenochtend als er weer sneeuw ligt hihi eieren zoeken in de sneeuw ;)
    maar dus vandaag de 30e en wat betekend dat? juist ja!!!! ER IS ER 1 JARIG HOERA HOERA!!!!
    gefeliciteerd met je verjaardag we wensen je een hele fijne dag
    xx

  • 30 Maart 2013 - 18:46

    Jeannette :

    hey Selina
    van harte gefeliciteerd met je verjaardag , en een gezellige avond met je collega's.
    gister en vanmorgen sneeuw dus maar steeltjes aan de paaseitjes maken .
    anders vind je ze niet terug .
    ook is het nog verhipte koud vanaf 6 uur namiddag als ik de lammetjes naar binnen doe.
    gasten zeiden vanavond al dat onze lammetjes de enigen waren op het eiland die buiten liepen mooi beschut in de tuin, tegen de schutting is het heerlijk in het zonnetje .
    de lammetjes hebben een wollen dekentje om , dus lekker warm.
    de kieviten maken al mooie nesten maar op het ei wachten duurt nog wel even.
    fijne avond en hoop dat je weer internet hebt om alles te lezen.
    werk ze , we kijken al weer uit naar je nieuwe verhaal/dagboek
    groetjes Jeannette en de rest

  • 02 April 2013 - 19:58

    Evelien :

    Hey nichtje.

    eindelijk eens een reactie van mij. Mooie bijzondere dingen maak je daar mee zeg. Ben wel een beetje jaloers. Het weer wordt bij jullie nu zeker ook eindelijk wat beter? Verwacht je op de bruiloft wel met een mooi kleurtje.Heb je trouwens al een mooie jurk gevonden?

    Heb de foto's van je verjaardags (slaap)feestje gezien. Zag er gezellig uit. Miste wel de knakworstjes. Heel veel plezier daar nog en geniet van de bijzondere dingen om je heen.

    Liefs Evelien en de groetjes van Peter en koei

  • 07 April 2013 - 22:05

    Ma:

    Hej Selina,alweer en mooi verhaal!Blij dat je het naar de zin hebt daar :-)
    Zondag 24 maart lag er een laagje ijs op de vissebak terwijl hij in het fietsenschuurtje staat!!jaja..
    28 en 29 maart ook nog sneeuw en het vriest 's nachts nog lekker hier,ik heb leuke foto's gemaakt!
    Palmzondag 24 maart ben ik naar kerk (de Toel) geweest en heb ook voor jou een palmtakje meegenomen,ja hij hangt al op je slaapkamer :-)
    Je vertelde dat je al geregeld auto rijd in Istanbul en dat je je vooral niet aan de verkeersregels moet houden daar,dat betekend straks dus in nederland opnieuw autorijles nemen ?? :-p
    Liefs Ma&Pa HVJMJ Skolll xxx xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selina

In het prachtige overvolle Istanbul observeren van Dolfijnen in de Bosporus!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 47965

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage: Dolfijntjes kijken in de Bosporus, Istanbul

02 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Stage:Harbour Porpoise,Pembrokeshire National Park

20 November 2011 - 16 Februari 2012

Stage: Onderzoek naar Dolfijnen in de Bosporus

26 Augustus 2007 - 28 Januari 2008

Stage in Dorint Winterberg

Landen bezocht: