Jakobien & Zeeschildpadden in Daylan - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu Jakobien & Zeeschildpadden in Daylan - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu

Jakobien & Zeeschildpadden in Daylan

Door: Selina Brouwer

Blijf op de hoogte en volg Selina

11 Maart 2013 | Turkije, Istanbul

Merhaba Iedereen!

Ik heb een super weekend gehad in Dalyan samen met Jakobien! Ik heb weer genoeg te vertellen was er is weer van alles gebeurd…helaas ook minder leuke dingen!

Donderdag (07-03-2013) Het met een beetje vertraging en erg veel turbulentie zijn er gelukkig veilig geland in Dalaman. Toen ik naar buiten liep zocht ik naar Jakobien maar die was er niet…maar er kwam een meisje op me af die zei dat ze me kwam halen (collega van Jakobien) er was een miscommunicatie geweest. Helaas ging die meid niet meteen naar Jakobien maar we moesten eerst nog naar een cafétje voor internet en daarna moest ze nog sigaretten en brood halen dus 1,5 uur verder i.p.v. 40min. Zie ik eindelijk Jakobien!! Even bij gekletst en alvast de zeeschildpadden bezocht en daarna op bed rond 12uur. Het is hier bijna helemaal back to basic maar dat komt wel goed!

Vrijdag (08-03-2013) Om 8uur uit bed helaas onder de muggenbulten…dus vanavond eerst maar even op jacht! We gingen eerst de tempratuur en de saliniteit meten van het de bassins waar de schildpadden in zwemmen. Na het ontbijt ging en we de ademhaling meten van de schildpadden, dus hoelang kan ie onderwater blijven…het record tot nu toe is van Iza en dat is 2uur en 45min dus dit kan nog wel even duren, maar we maken het er best van door een het spelletje Backgammon (in Turks: tavla) te spelen, Jakobien heeft het me erg goed uit gelegd! Ben nu bijna net zo goed als haar!
Na de ademhalingsmeting hebben we een strand wandeling gemaakt en heeft Jakobien me het gebied waar ze woon laten zien…Echt prachtige omgeving!

Zaterdag (09-03-2013) Vandaag moesten we het ontbijt maken, het plan was om wentelteefjes te maken maar helaas was er geen brood meer dus dan maar roerei, het ging prima tot dat het gas op was dus het resultaat is kruimelen i.p.v. roerei maar het was prima te eten :P Daarna vlug klaargemaakt en op weg naar Dalyan, Eerst 4km berg op lopen tot het eerst volgende dorp(achtig iets), de bus ging pas een uur later dus zijn we maar gelift naar Dalyan :)
In Dalyan lekker rond gelopen was fruit gekocht op de markt, op het pleintje iets drinken daarna nog een Turkse telefoon voor Jakobien gekocht, nog wat brood voor morgen op het vliegveld en nog wat souvenirtjes!
Avonds vonden we een gekleurde kikker in de operatiekamer niet helemaal de goede plek voor een kikker dus hebben we hem maar even in veiligheid gebracht!

Zondag (10-03-2013) Vandaag alweer de laatste dag helaas maar wel een nacht zonder muggen want die heb ik allemaal gedood…Eerst de tempratuur en de saliniteit meten van het de bassins waar de schildpadden in zwemmen. Na het ontbijt ging en we de ademhaling meten van de schildpadden, toen we eenmaal bezig waren vond 1 van de verzorgers dat ze gevoerd moesten worden, Heel leuk en interessant om te zien maar nu kunnen we de ademhalingsmeting niet meer doen want de data klopt nu niet meer en over een paar uur worden ze verplaatst naar de andere bassins en worden ze schoongemaakt.
Dus dan eerst maar naar de Zee om te zwemmen!! Jeetje wat was het water koud maar ik ben gewoon als een gek het water in gesprint! :) na een tijdje werd het water al iets aangenamer, voor het eerst mijn onderwater camera gebruikt in het water, we hebben er erg leuke foto’s mee gemaakt! Helaas was dat ook meteen de laatste foto’s die mijn camera heeft gemaakt…mijn waterdichte onderwater camera blijkt niet waterdicht te zijn…Dus het thuisfront maar even op gebeld of ze me kunnen helpen want ik weet 100% zeker dat dit een fout in het apparaat is maja het probleem is dat ik hem in Nederland heb gekocht en nu ben ik in Turkije…Jullie horen nog wel hoe dat eindigt, gelukkig zijn alle foto’s er nog en heb ik mijn oude camera bij me dus ik kan nog steeds foto’s maken.
Na het zwemmen moesten we nog even wachten tot ze ging en schoonmaken dus weer even het spelletje Backgammon gespeeld! (Ik word steeds beter, kan ik ze in Istanbul verslaan!)
Het schoonmaken van de bassins gaat er gek aan toe vond ik zelf! Met een mes en veger de schilden schoonmaken, met zoetwater afspoelen en dan de schildpadden in de nieuwe bassin doen. Daarna werden de vieze bassins schoongemaakt met dreft en water :) Toen vonden we nog een klein zoetwater schildpadje (5cm) deze hebben we maar even veilig naar het meertje gebracht!
Om 5uur afscheid nemen van Jakobien want die kon niet mee naar het vliegveld helaas…
Rond 8uur veilig geland in Istanbul zonder turbulentie dit keer!
Het was een erg geslaagd weekend ondanks mijn kapotte camera en 20 muggenbulten!!

Maandag (11-03-2013) Vandaag lkkr rustig aan doen, kleding wassen, alle foto’s op internet zetten en een nieuw verslag typen. Thuisfront (mijn moeder) heeft gebeld dat ik mijn camera naar de media markt in Istanbul kan brengen en vanuit daar word er gekeken wat er aan de had is!

Morgen is een belangrijke dag want dan krijg ik te horen of ik mijn verblijfsvergunning krijgen en of ik dus naar mijn broers bruiloft kan! Laten we duimen dat het goed komt!!

Güle Güle

  • 11 Maart 2013 - 14:20

    Freerk:

    Hee Selina!

    Supertof al die verhalen! Ben jaloers!
    Leuk om al die verhalen te lezen!

    Geniet en maak er een mooie tijd van!

    Groetjes Freerk

  • 11 Maart 2013 - 21:21

    Robert:

    He hoi slien,

    Leuk verhaal! Goed te lezen dat je vermaakt! Ja super die
    schildpadden, vooral de kleintjes zijn leuk. Ik heb ze in Maleisie
    uit het ei zien komen en de volwassen zeeschildpadden zijn ook indrukwekkend.
    Jammer van je camera hopen dat MM hem om wil ruilen.
    Heb je de klamboe al gebruikt, tegen de muggen?

    Veel plezier nog en groetjes
    Oom Robert


  • 12 Maart 2013 - 23:02

    Jeannette :

    hey Selina
    tjonge je dagen zijn druk bezet lees ik wel. maar je beleefd ook erg veel op 1 dag .
    maar goed dat je een dagboek bijhoud , zoals je het allemaal schrijft beleven wij het vanaf hier zo mee.
    al zitten we in een leuke film met allerhande acties enz.
    vanmorgen zijn er alweer 2 lammetjes geboren en ook horen we de kievieten roepen .
    ik moet nu even snel naar de schapen de volgende krijgt een lammetje .
    groetjes van hier
    jeannette

  • 13 Maart 2013 - 21:25

    Gien Beekema:

    Hoi Selina

    Leuk jouw reisverhalen te lezen.
    Wat beleef je in een korte tijd veel,geweldig dat je dit allemaal meemaakt.

    Ik hoop dat je de vergunning hebt gekregen om je broer zijn trouwdag meet te mogen vieren.
    Hoor het wel van je ma.

    Geniet van de mooie tijd en groetjes van Gien.

    Doeiiiiiiiiiiiiii

  • 16 Maart 2013 - 14:05

    Heleen Groeneveld:

    Hey Selina,

    Leuk allemaal te lezen wat je beleefd, iedere dagweer een nieuwe uitdaging die leuke emn minder leuk ervaringen met zich meebrengt...
    Balen dat je onderwatercamera stuk is gegaan zeg, dat zijn altijd weer van die vervelende dingen die op je pad komen.maar gelukkig voeren de mooie ervaringen de boventoon althans zo lees ik het........
    Ik hoop dat het lukt met de verblijfsvergunning.want ja de bruiloft van je broertje kun je natuurlijk niet missen, maargoed dat zal vast gaan lukken!
    Leuk om je dan weer in het echt te spreken want dat gaat natuurlijk boven alles, elkaar in het echt te ontmoeten..ondertussen is dit natuurlij een prachtige mogelijkheid om contact te houden met de mensen die bij je betrokken zijn!
    heb het goed, take care en veel liefs van tante Heleen

  • 18 Maart 2013 - 15:43

    Thea De Jong:

    Hoi Selina.
    Eindelijk eens een bericht van ons, lees elke keer met veel verbazing jou verhalen.
    Wat beleef je veel en wat kan je het allemaal mooi vertellen,
    je moet er maar een boekje van maken,een leuke aandenking voor later.
    Hopelijk wordt het weer ook wat beter ,houden het wat bij op t-v, kan je een lekker kleurtje krijgen.
    Bij ons gaat het prima, de eerste lammetjes zijn er, is altijd mooi.
    En nu maar hopen dat de lente ook nog komt, onderhand wel zat van dit weer.
    Selina nog veel plezier, en werk ze.
    Groetjes ook van Jan.
    Thea

  • 20 Maart 2013 - 22:55

    Ma:

    Hej Selina,wat een mooi verhaal over je tripje naar Dalyan,en prachtige fotos op facebook :-)
    Ook ontmoet je interesssante dieren daar:de verschillende soorten schildpadden,een mooie kikker,prachtig schildpadje en natuurlijk de steekvliegen :-(
    Blij dat je de fotos nog hebt van je onderwatercamera...
    Ja ik heb meer werk van je nu je weg bent dan dat je thuis bent,maar daar zijn moeders voor toch??beetje bezig houden ;-)
    Goed geregeld met de Media Markt en nu maar afwachte..net zoals het retourgeld van je vliegticket,ffe wachte,nog ffe wachte...
    Ennuh Slien,ook jij al corrupt??je leert het snel daar...wisselkantoortje omkopen,maar je had je bewijs :-)
    Vrijdag je verblijfsvergunning ophalen,hopen dat het nu eindelijk klaar is...12-13-22maart dagen om(niet)te vergeten!!
    Ik vind het fijn dat je Jakobien goed hebt kunnen helpen,ook met haar studie!Jakobien schreef op haar side dat jij het medicijn was tegen heimwee,wat een lief compliment :-)
    Leuk dat Jak je Backgammon heeft leren spelen,kan jij het mij thuis ook leren!Wist je niet,maar wij hebben het spel ook :-p
    Succes met je werk,erg vroeg opstaan morgen,jammer dat je tijdelijk geen internet hebt,hopelijk vlug wel weer...
    Ligt weer sneeuw op de auto,zo legt er geen kiewiet een ei..beetje jammer :-(
    Liefs Ma ennuh Pa HVJMJ skolll xxx xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selina

In het prachtige overvolle Istanbul observeren van Dolfijnen in de Bosporus!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 47966

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage: Dolfijntjes kijken in de Bosporus, Istanbul

02 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Stage:Harbour Porpoise,Pembrokeshire National Park

20 November 2011 - 16 Februari 2012

Stage: Onderzoek naar Dolfijnen in de Bosporus

26 Augustus 2007 - 28 Januari 2008

Stage in Dorint Winterberg

Landen bezocht: