Alweer een maand!:) - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu Alweer een maand!:) - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu

Alweer een maand!:)

Door: Selina Brouwer

Blijf op de hoogte en volg Selina

07 Maart 2013 | Turkije, Istanbul

Mehaba!!

Kort verslagje dit keer, maar ik heb ook niet echt veel gedaan deze week :P

Bedankt voor de reacties, Ik vind het fijn om ze te lezen! Doet me goed!

Nou Miranda het is wel de bedoeling dat ik meer ga auto rijden :) zodat we het een beetje kunnen verdelen. Maar ik ga zeker niet elke keer rijden:)

Natuurlijk Henriette vind het goed dat je mijn verhalen gaat volgen. Dank je wel en dat komt helemaal goed daar in het Zuiden!

Zaterdag (2-3-2013) Vandaag op tijd uit bed want ik ga het Dolmabahce palace bezoeken! Dit Paleis staat aan de Bosporus aan de Europese kant. Bij de kassa wel even belazerd maar verder was het super mooi!! Er stond namelijk op internet en in boekjes dat het 20lira was en als je foto’s wou maken koste dat 6lira dus dat was wel te doen maar toen ik bij de kassa kwam was het 40lira en je mocht geen foto’s maken in het paleis :( dus dat was wel even jammer maja. Het paleis bestond uit 2 gebouwen een vergader en werk zalen en de andere was de Harem (voor de min 8 vrouwen van de Sultan) in beide gebouwen kregen we rondleidingen. We bezochten ook de slaapkamer van Ataturk (eerst president van Turkije, hij was/is erg belangrijk voor Turkije) waar hij gestorven is, de klok staat stil op de tijd dat hij gestorven is, eigenlijk wel apart om dat de zien!

Zondag (3-3-2013) Vandaag gewerkt en verder eigenlijk niks gedaan :P Kwam er alleen wel achter dat mijn vliegticket niet geboekt is maar ze hebben wel het geld van mijn rekening afgehaald…pfff. Dus maar even bellen naar Pegasus, ik kreeg als antwoord dat ik maandag opnieuw bellen moet om mijn geld terug te krijgen en dat ik mijn ticket opnieuw moet kopen…fijn! Ondertussen is de ticket alweer 10€ duurder…

Maandag (4-3-2013) Vandaag mijn laatste dag vrij. Eerst samen met Mama regelen dat ik mijn geld terug krijg van de vliegticket en daarna een nieuwe kopen en maar hij was alweer 20€ duurder, maja het is niet anders. Verder de hele dag gewerkt:) Vanaf vanavond slaap ik tot donderdag ochtend bij Aylin omdat die liever niet alleen in haar huis slaapt (haar kerel is op vakantie) en omdat het in het andere huis niet echt lekker loopt allemaal.

Dinsdag (5-3-2013) Vandaag werken in Rumeli H (kasteel). De zon schijnt dus zal wel een mooie dag worden…maar helaas is onze observatie punt achter een toren dus stonden we in de schaduw…pfff zo koud hebben we het nog niet gehad de laatste weken!!
Avonds zou ik opstap met Aylin en haar vrienden, maar toen het eenmaal avonds was waren ze te moe…dus zijn we thuis gebleven wat ook erg gezellig was!!

Woensdag (6-3-2013) Vandaag naar Ulus Park, verschrikkelijke plek maar de zon schijnt dus het moet komen!! En dat kwam het ook…allen doen onze hersenen het niet meer maar achja…

Donderdag (7-3-2013) Vandaag nog want kleding gewassen naar de markt geweest heb een huisbroek van Betty boop gekocht :P (ach was maar 4€) ben nu dit verslag aan het schrijven. Zal zo mijn tas pakken en nog wat werken en dan rond 4uur op weg naar het vliegveld. Om 20:05uur vlieg ik naar Dalaman en daar komt Jakobien mij ophalen en dan gaan we naar Dalyan.

Ik heb er erg veel zin in!! Hoop dat ik Zeeschildpadjes zie!:P Maar ik denk dat wel goed komt!

Güle Güle

  • 17 Maart 2013 - 23:09

    Ma:

    Hej Selina,
    Mooi dat je ook tijd hebt om paleis Dolmabahce te bezoeken,erg interessant om wat over de geschiedenis te weten te komen!!
    Oh ja ,afgelopen weekend Daniel&Baukje langs geweest,wilden zondag(332013) met de 18.30 boot terug,maar net gelukt...18.10 Sammy ZOEK...had zijn belletje niet om en was ook allang bezig om wat uit te halen...uiteindelijk niet gelukt Sammy :-(
    Met die kou had je mooi de col kunnen gebruiken die ik net af heb,gelukkig heb je wel je winterjas meegenomen ;-) regenbroek is ook gesignaleerd haha..
    Leuk die Betty Boop broek(skype),past mooi bij de sokken die je gekregen hebt :-p
    Nu op naar Jakobien,lekker genieten,beetje uitrusten,andere dingen doen...
    En wie weet weer een prachtige ervaring rijker :-)
    Goede reis,liefs Ma&Pa HVJMS xxx xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selina

In het prachtige overvolle Istanbul observeren van Dolfijnen in de Bosporus!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 47967

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage: Dolfijntjes kijken in de Bosporus, Istanbul

02 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Stage:Harbour Porpoise,Pembrokeshire National Park

20 November 2011 - 16 Februari 2012

Stage: Onderzoek naar Dolfijnen in de Bosporus

26 Augustus 2007 - 28 Januari 2008

Stage in Dorint Winterberg

Landen bezocht: