Yes, We did it! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu Yes, We did it! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu

Yes, We did it!

Door: Selina Brouwer

Blijf op de hoogte en volg Selina

01 Maart 2013 | Turkije, Istanbul

Druk druk druk maar we hebben het overleefd en de maand is volledig afgesloten! Hopelijk is de volgende maand iets meer relax en warmer!

En natuurlijk weer bedank voor de reacties, ook op facebook!

Ja Jeannette vond het ook niet echt fijn om vast te zitten in de lift maar deze kon je op elk moment openen dus dat was niet zo erg! Het is heel erg moeilijk om de rugvinnen te fotograferen, je moet precies weten waar ze ongeveer omhoog komen en dan wachten! Maar voor mijn eerste keer zijn de foto’s erg goed gelukt! Nee had oud brood mee genomen voor alle honden daar, maar die honden hebben het niet zo snel hoor :P

Haha Mama ik doe wel voorzichtig hoor :P Ja elke rugvin is uniek en de ene herken je beter dat de andere, we hebben 1 bijna zonder rugvin en 1 rugvin is bijna zonder pigment dus die zijn wel makkelijk! Je de brief van Sammie was super, helemaal het verhaal er achter!

Nee Tante Heleen ik heb nog helemaal geen heimwee en hoop ook niet dat dat nog komt, ik voel me hier thuis! Het is wel minder gezellig in het huisje waar ik woon maar dat overleef ik wel, over een maand komen er weer meer nieuwe Research assistants! Dat maakt niet uit hoor, en ik snap het helemaal!!

Zondag (24-2-2013) Middag shift dus we konden een beetje uitslapen! Op weg naar Rumeli K maar er was te veel mist dus zijn we maar weer terug gegaan…in Erenköy (waar ik woon) was de zon dus ben ik middags daar maar lekker een stuk gaan wandelen! Kado nummer 4 zijn sokken van Bettyboop, nou die kan ik hier wel goed gebruiken met de kou!

Maandag (25-2-2013) Vroeg in de ochtend op weg naar het Kasteel Rumeli H. En natuurlijk mist, dus konden we niks zien…dus maar wachten. Na een uurtje werd het beter dus konden we wel de boten op schrijven maar de theodoliet konden we niet gebruiken want door de mist zagen we onze reference point niet. Ter informatie om de theodoliet te kunnen gebruiken heb je een reference point nodig bijv. een huis aan de andere kant van de Bosporus, een reference point gebruik je als start punt om de juiste horizontale en verticale punten te geven. Maar we hebben toen maar een andere reference point gekozen zodat we toch wel aan het werk konden! Kado nummer 5 zijn een kaart met dat roken slecht is en dat ik niet weer moet beginnen! Nou ik heb nog geen sigaret aangeraak!

Dinsdag (26-2-2013) Morgens vroeg een keuze maken waar we heen gingen omdat er overal mist kan zijn op de Bosporus, maar als we ergens heen rijden kunnen we niet meer veranderen van locatie (lange reis tijd) We zijn naar het noorden gereden naar Anadolu F en natuurlijk was daar ook mist, zo erg dat we de grote schepen alleen maar hoorden! Af en toe konden we iets zien, maar tussen door hebben we ons maar vermaak met gekke foto’s maken:P Kado nummero 6 is een een verwen kaart met crempjes en een foto van Baukje en Daniel voor op mijn nacht kastje!

Woensdag (27-2-2013) 6uur in de ochtend op weg naar Ulus park, de meest vervelende observatie punt van allemaal, dus hopelijk gaat de ochtend snel voorbij! Toen we daar aankwamen was er natuurlijk heel veel mist! Dus moesten we wachten….

Donderdag (28-2-2013) Vandaag hebben we een dubbel shift dus gaan we naar 2 locaties in 1 dag. Half 6 in de ochtend onderweg naar Garipce in de regen en mist! Middags zijn we naar Rumeli K geweest daar konden we gelukkig droog onder een afdakje zitten!
Onderweg naar huis stonden we 2uur in de file (heel normaal) maar Gratia werd erg duizelig midden op de snelweg..de enige keuze die we hadden was dat ik de auto moest besturen, dus op de vluchtstrook snel van plek verwissel, en daar ging ik met slippende banden weer invoegen tussen de andere auto's! We zijn helemaal heel thuis aangekomen en ik had best een schouder kloptje verdient want auto rijden hier in Istanbul is een hele grote opgave, niemand houd zich aan regels en ongelukken zijn heel normaal! Aylin gaf me een groot compliment dat ik zo goed reed, beter dan alle andere Research assistants, toch best knap voor iemand die nog nooit in een grote stad heeft gereden!:)
Maar ondanks alle tegenslagen (Batterijen leeg, veel file, wind, regen en kou en niet te vergeten heeeeel veel Mist! Na een werk dag van 15uur hebben we toch alle observaties die voor deze korte maand geplant stonden kunnen doen!
Wel hebben we als goedmakertje elke dag dolfijnen gezien en vandaag waren ze erg dicht bij de kust!
Nu lekker genieten van 4 dagen welverdiende rust!
Het laatste kadotje is magneten van vissen en zeesterren! Nogmaals bedankt Baukje!

Vrijdag (1-3-2013) Eerst lekker uitslapen! Heb net mijn vliegticket geboekt naar Dalyan, komende week donderdagavond vlieg ik naar Dalyan om mijn vriendin/ klasgenoot te bezoeken, ze loopt ook stage in Turkije, ze werkt in een Sea Turtle Research, Rescue and Rehabilitation Centre in Dalyan. Heb er heel veel zin in! En het is ook wel lekker om deze drukke stad even te verlaten!

Trouwens door ruimte gebrek op deze site, staan al mijn foto’s op Facebook. De meesten van jullie hadden dat al ontdekt:) https://www.facebook.com/media/set/?set=a.562155287142320.126650.100000435628412&type=1&l=431e6e4819

Güle Güle

  • 03 Maart 2013 - 19:31

    Miranda:

    Hey meid, heb eindelijk al je verhalen weer kunnen lezen, geweldig!! Jij zit ook niet een tel stil he :), maar kun je ook niet teveel aan thuis denken! Mooi dat jullie alle geplande observaties af hebben gekregen, want wat verschrikkelijk zeg elke keer die mist!
    Leuk dat je donderdag naar je klasgenoot gaat, je ma vertelde al het een en ander hihi! Hoop dat je daar een leuk weekend gaat beleven, weer ff in een andere omgeving :)!
    Ennuh, hoe is je weekend tot nu toe? Net zulk mooi weer als hier? Was echt genieten vandaag met de volle zon.. Ook je geplande tripjes nog gedaan naar het paleis enzo?
    Wel stoer van je dat je zomaar achter het stuur bent gekropen toen Gratia duizelig werd, die ervaring ben je dan ook maar weer rijker :P.. Maar gaat vast niet vaker gebeuren als het niet hoeft zeker???
    Ik wens je alvast hele fijne dagen in Dalyan en mooie foto's maken he!!
    Kijk weer uit naar je volgende verhaal! Leuk ook elke dag een pakje open mogen maken hihi :), je treft het maar met die schoonzus van je.

    Güle Güle, liefs Miranda

  • 03 Maart 2013 - 21:29

    Ma:

    Hej Selina,Apetrots zijn wij natuutlijk :-) zomaar ff in Istanbul achter het stuur van de auto van Aylin en helemaal heel en zonder deuken na un half uurtje thuisgekomen,erg knap hoor!!!Wel erg verstandig trouwens dat jullie gewisseld hebben...
    Mooi dat jullie je werk klaargekregen hebben en ook veel dolfijnen hebben gezien :-) daar doe je het tenslotte ook voor.
    Die 4 dagen rust heb je echt wel verdiend,maar wat heb je dan vrijd-zaterd zondag gedaan???volgens mij toch echt deels gewerkt oa data-invoeren...maar je hebt gister wel een mooi paleis bezocht,horen we nog wel,je hebt vast ook mooie fotos gemaakt.
    We hopen voor je dat het "weer" snel opknapt ,zo is het constant afzien,maar wie weet..
    Oh ja nog vergeten,de tong van Sammie was OOK blauw ;-)
    Nu morgen nog ff oneffenheid wegwerke samen met jou en hulp-Baukje.....hopelijk good luck.....
    Maanvis,Laura,overleden!?!jammer.Radiozender Arrow Classic Rock Noord uit de lucht :-(
    Liefs Ma&Pa HVJMJ skolll xxx xxx

  • 05 Maart 2013 - 17:51

    Henriette:

    Hallo Selina, ik ga jouw verhalen in Istanbul (de mooiste stad op aarde) ook volgen, als je het goed vindt.
    Heel veel plezier in Dalyan bij Jakobien!
    Groetjes, Henriette (moeder van Jak)

  • 30 Maart 2013 - 17:12

    Jacco, Karin, Quew & Xyla:

    Hay Slien, ik moest aan Dora the explorer denken toen ik de titel zag:
    Rugzak! Rugzak!!
    Rugzak! Rugzak!!
    Mooie dingen, gekke dingen!
    Rood, of geel, of blauw!!
    Ik heb alles wat je nodig hebt!
    En alles is voor jou!!
    het lukte het lukte, yes we did it! het lukte!!!

    duidelijk hé dit liedje horen we vaker ;)

    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selina

In het prachtige overvolle Istanbul observeren van Dolfijnen in de Bosporus!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 47976

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage: Dolfijntjes kijken in de Bosporus, Istanbul

02 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Stage:Harbour Porpoise,Pembrokeshire National Park

20 November 2011 - 16 Februari 2012

Stage: Onderzoek naar Dolfijnen in de Bosporus

26 Augustus 2007 - 28 Januari 2008

Stage in Dorint Winterberg

Landen bezocht: