De eerste dagen in Wales! - Reisverslag uit Haverfordwest, Verenigd Koninkrijk van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Wales! - Reisverslag uit Haverfordwest, Verenigd Koninkrijk van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Wales!

Door: Selina Brouwer

Blijf op de hoogte en volg Selina

04 Juli 2012 | Verenigd Koninkrijk, Haverfordwest

Hallo Allemaal!

Daar ben ik weer!! maar niet vanuit het warme en zonovergoten Istanbul wat de bedoeling zou zijn, maar vanuit het regenachtige Haverfordwest in Wales!!

Door een communicatie fout van haar kant, had ze opeen geen plaats meer voor mij en kon ik dus niet meer naar Istanbul toe. :(
Ik moest in 3 weken heel snel een nieuwe stage zoeken, na heel wat mailtje en hulp van verschillende vrienden is het me gelukt om een nieuwe stage te vinden! En jawel het is Bruinvissen kijken in Wales geworden! :P

Dus net als in november moest alles weer heel snel geregeld worden, maar door hulp van mijn lieve moeder komt alles goed!

Zaterdag 30juni Had ik mijn afscheidsfeestje. Eerst met de meiden uiteten bij de Klok en daarna nog een biertje op een overvol terras bij Nescafe doen. Om als volgt met de meiden naar Madnes te gaan! Het was super gezellig met zijn allen en ik wil ook iedereen bedanken voor de leuke avond!:D

Zondag 1juli Samen met moeders vlug de koffer inpakken. Daarna hadden mijn ouders als verrassing om uiteten te gaan! (wat ben ik ook een bofkont, 2x in 24uur uiteten!)
Afscheid nemen van Papa en de rest!:( En om half 6 samen met Mama de boot op.
Aan het vaste land hadden we nog een paar bezoekjes staan. Eerst naar Jacco & Karin & Quew om mijn pasgeboren nichtje Xyla nog even te bewonderen en afscheid nemen. Daarna nog even langs Oma in Joure, en dan door naar Daniël & Baukje waar we ook sliepen.

Maandag 2juli piep piep piep pff na een korte nacht ging de wekker alweer om 6uur! Gelukkig had Baukje al thee voor ons klaar staan!
Rond 7uur vertrokken Mama, Daniël en ik in de auto naar Schiphol. Eenmaal daar (verlaat) aangekomen ging alles heel snel. Vlug inchecken, afscheid nemen, door de douane en rennend na Gate H (jeetje wat een eind!) gelukkig net op tijd bij het vliegtuig die om 9:40uur vertrok! Op naar Bristol!

Here is your captain speaking: we just landed safely in….uhhh… (geritsel van papier)…uhh…Bristol! Zo fijn om te weten dat de piloot ook weer waar hij heen vliegt! Dus het hele vliegtuig incl. de piloot en de stewardessen lagen in een deuk!!
En ja het regende in de UK!
Toen ik door de douane was en mijn koffer had, ging ik opzoek naar een geld automaat en hoe ik bij het treinstation moest komen. Het 2de was niet zo moeilijk er ging een bus naar het trein station dus dat was opgelost, alleen geld uit een automaat krijgen is moeilijker dan dat ik dacht. Hij wilde mijn bankpas niet accepteren, dus ging ik maar naar een balie waar ik mijn euro’s voor ponden kon omwisselen (gelukkig had ik wat euro’s bij me) Ik had net genoeg ponden om met de bus naar het station te komen en dan moest ik het daar nog maar een keer proberen zei die vrouw! (heb ik weer hoor). Gelukkig kon ik op het station wel pinnen! Probleem opgelost dacht ik...!
Treinkaartje kopen en met de trein van 11:49uur (die pas om 12:35uur vertrok) naar Cardiff waar ik over moest stappen in de trein na Haverfordwest, en je raad het nooit de treinmaatschappij heet: Arriva! Rond 16:15uur kwam ik eindelijk aan in Haverfordwest! Gelukkig hoefde ik nog maar 5min te lopen naar mijn nieuwe huis. Ik heb daar een kamer op 2 hoog naast de douche en wc en de keuken (waar mijn huisgenoten het leuk vinden om met elkaar te zitten en vooral niet zacht te praten tot 1uur in de nacht, dat word nog leuk:S). Daarna ben ik meteen het dorp in gegaan, om te verkennen en opzoek naar een restaurantje.

Dinsdag 3juli Lekker uitgeslapen!! En het regent :P Middags het dorp in, even langs de VVV om informatie te krijgen over het bus vervoer naar en van St. Davids (mijn werkplaats). Daarna bij 7 pinautomaten geprobeerd om te pinnen maar hij accepteerde mijn pas niet :( dus ik had een groot probleem!! Na overleg met thuisfront en bank, ben ik hier maar een bank binnen gegaan en een rekening geopend! Nu hopen dat ik over een paar dagen geld heb! (gelukkig heb ik nu nog een zakcentje!)

Woensdag 4juli eindelijk heb ik het zonnetje even gezien! Ben alleen al de hele dag voor school bezig dus heb er nog niet even van kunnen genieten. Ik heb ook beter internet gekregen dus hopelijk kan ik nu ook skypen!:D en heb meteen ook even afleveringen van GTST terug gekeken!:P
Zal zo even na de Aldi om eten te kopen!

Zal morgen Haverfordwest wat meer verkennen want hier staat ook nog een kasteel en die wil ik wel even bekijken, en vrijdag denk ik even naar st Davids te gaan alvast even uitzoeken hoe ik er komen moet. En dan word hopelijk zaterdag mijn eerste werk dag!

Cheers for now!
Xx Selina

  • 04 Juli 2012 - 18:19

    Rosa:

    Oei, balen van je pinpas! Toen wij in Engeland waren konden we toch gewoon pinnen? Vreemd! Veel plezier en we spreken elkaar! Heb je ook een adres?

    Groetjes Rosa

  • 04 Juli 2012 - 20:19

    Selina Brouwer:

    Ja het is vreemd! Dankje!

    Dit is mijn adres:
    Scotchwell House
    Cartlett
    HAVERFORDWEST
    Pembrokeshire
    SA61 2XE
    UK

  • 04 Juli 2012 - 21:30

    Ma:

    Hej Slien,je eerste verhaal en mooie foto's staan er alweer op :-) Ik ben benieuwd wat je nu weer allemaal gaat beleven inclusief de spannende bankzaken!!!Och ja,houd ons ook een beetje bezig ;-)Veel tijd om afscheid te nemen hadden we niet :-( volgende keer een ietsje pietsje vroeger naar Schiphol...is wel relaxter :-)) Wel fijn dat er een Aldi is daar, geeft wel een beetje thuisgevoel,toch???Fijne,rustige avond,skolll,groetjes ma en...pa

  • 07 Juli 2012 - 09:54

    Jeannette:

    hey Selina
    alles gaat in een enorm tempo of anders dan gepland bij jouw lijkt het wel .
    en het lukt je ook meteen weer om alles in een snel tempo meteen weer voor elkaar te krijgen .
    zo blijf je scherp moet je maar rekenen .
    fijn dat je meteen al weer je belevenissen opschrijft zodat we meteen bijblijven en kunnen genieten wat je daar allemaal beleefd .
    ook de foto"s zijn mooi zodat we kunnen zien hoe het er uitziet .
    veel werkplezier met gezellige collega"s hoop dat je veel bruinvissen ziet.
    wij houden het hier eerst maar bij zeehondehuilertjes .
    dat kunnen we op strand ,dijk of venoot af , en ze zijn goed te tillen voor ons om ze in de mand te krijgen .

    groetjes Jeannette en de rest

  • 08 Juli 2012 - 19:17

    Robert:

    He slien, weer lekker op stage!

    Leuk huisje, kun je vast een goeie housewarming party houden.
    Even wennen aan de regen, bah hier is t al niet
    veel beter. Maarrr na regen komt zonneschijn!
    Enuh op jacht naar de bruin visjes binnenkort?
    t' wordt trouwens tijd dat ze die pondjes gaan inwisselen voor euro'tjes.

    Veel plezier en succes met je stage.
    Robert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selina

In het prachtige overvolle Istanbul observeren van Dolfijnen in de Bosporus!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 47945

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage: Dolfijntjes kijken in de Bosporus, Istanbul

02 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Stage:Harbour Porpoise,Pembrokeshire National Park

20 November 2011 - 16 Februari 2012

Stage: Onderzoek naar Dolfijnen in de Bosporus

26 Augustus 2007 - 28 Januari 2008

Stage in Dorint Winterberg

Landen bezocht: