Veel Bruinvissen en Regen!! - Reisverslag uit Haverfordwest, Verenigd Koninkrijk van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu Veel Bruinvissen en Regen!! - Reisverslag uit Haverfordwest, Verenigd Koninkrijk van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu

Veel Bruinvissen en Regen!!

Door: Selina Brouwer

Blijf op de hoogte en volg Selina

17 Juli 2012 | Verenigd Koninkrijk, Haverfordwest

Hello folks, here I'm again!!

Bedankt voor de leuke berichtjes!

Mama, De Aldi is echt super, lekker makkelijk en goedkoop en je weet tenminste wat je koopt, dat was wel anders in Istanbul! Volgende x gaan we vroeger naar Schiphol!:) En mijn bankzaken zijn nog spannende en houd jou mooi bezig!;)

Jeannette, Ja alles loopt steeds anders bij mij, maar dat houd het wel weer spannend!:) Helaas heb ik geen collega’s, ik werk alleen (lekker rustig) maar wel hele gezellige huisgenoten! Ja idd en erg bijzonder die op de venoot! Ik heb hier ook al een aantal grijze zeehonden gezien, ze waren mooi dichtbij de klif waar ik zit en het is hier helder water dus kan je ze mooi onderwater zien zwemmen!

Ome Robert, Dankje, Ja lekker op stage in de regen, vandaag was de 2de dag mooi weer (in 2 weken)! Dus heb lekker in de tuin gelegen! Jacht?! Heb wel op een afstandje naar ze gekeken!:P Ja idd dan had ik niet zoveel problemen gehad met mijn geld!!

Donderdag 5juli Vannacht bijna weer niet geslapen, ik weet niet wat mijn huisgenoten in die keuken doen om 1uur en dan 6uur in de ochtend weer?!?! Maar ik ben het meer dan zat dus heb ik Sarah (landlady) gevraagd of ik kon verhuizen en dat was gelukkig geen probleem.
Daarna ben ik naar de bank gegaan in de hoop dat er geld op mijn nieuwe account staat zodat ik eindelijk geld heb, en ja er staat geld op mijn rekening!!:D
Middags ben ik vast naar St Davids gegaan om de omgeving daar een beetje te verkennen, omdat ik die kant ook op moet voor mijn stage. Ik wat rond gelopen en informatie gevraagd voor een excursie naar dolfijnen en walvissen. Daarna ben ik naar St Justinian waar ook de Lifeboathouse is gelopen. Op terugweg begon het te regen dus waren er aardige mensen die me weer mee naar St Davids namen.
Eenmaal weer thuis hadden mijn huisgenoten mij uitgenodigd om bij hun gezellig de avond door te brengen! Het was een erg gezellige avond! en nu weet ik ook wat ze in die keuken doen: het is heel normaal om 1uur nog eten te koken!

Vrijdag 6juli Eindelijk een nacht goed doorgeslapen! En ja het regent weer, ach je went er aan. Middags Haverfordwest in om een sim kaart te kopen, dan is het wat goedkoper als ik hier mensen moet bellen! Daarna ben ik na een ruïne van een kasteel en het Townmuseum geweest.
Avonds heb ik Malcolm proberen te bellen maar die nam steeds niet op, gelukkig belde hij rond 11uur me terug! Zaterdag rond 1uur komt mij me ophalen en gaan we naar St Davids, en gaat hij me uitleggen wat de bedoeling is! Ben erg benieuwd…

Zaterdag 7juli Om 11uur belde Malcolm me op dat zijn auto kapot is en dat mijn eerste stage dag pas maandag is! Vrij weekend, wat zullen we eens gaan doen…De zon schijnt dus daar moeten we gebruik van maken, dus heb lekker in de zon gelegen!:)

Zondag 8juli Vandaag was echt een luie dag, heb lekker niks gedaan!

Maandag 9juli Om 1uur kwam Malcolm me van thuis ophalen en begint (eindelijk) mijn eerste dag stage!
Op plek van bestemming (Ramsey Sound) waren er meteen al heel veel bruinvissen, Jan van genten en een paar grijze zeehonden te zien! :D Malcolm heeft me alles uitgelegd hoe het in zijn werk gaat en ook dat ik een ander project ga doen omdat het anders niet te doen is qua reizen. Ik ga kijken naar de boten en wat het gedrag van de bruinvissen zij, en eventueel zeehonden en Jan van genten als die er zijn. Ongeveer het zelfde als in Istanbul dus dat past mooi aan bij mijn stage verslag!
Avonds helemaal kapot thuis maar heb nog met een huisgenoot een film gekeken alleen lag zij al snel te slapen XD.

Dinsdag 10juli Vandaag ben ik ook aan het werk geweest alleen ging het niet echt lekker. Ik heb net nieuwe schoenen dus bij het lopen kreeg ik nog al blaren! En om bij mijn observatieplek te komen moet je 45min over een bergpadje op en neer lopen dus dat helpt niet echt als je blaren hebt! Het begon ook weer te regen dus toen heb ik maar besloten om vroeg na huis te gaan. Dus eenmaal verkleumd met veel pijn thuis gekomen ben ik eerst een warme douch genomen en mijn blaren open geprikt, en kan je zeggen deed pijn maar toen veel minder!

Woensdag 11juli Zat in twijfel deze morgen omdat ik niet in mijn schoenen en eigenlijk ook niet in mijn slippers pasten door mijn blaren, ik heb toch maar besloten om wel te gaan want het was mooi weer! (tjah en dat heb je niet vaak hier!) Maar vandaag heb ik bij de Lifeboathouse gezeten en de boten die vertrokken en terug kwamen met het aantal mensen erin geteld, dus dan hoefde ik bijna niet te lopen. Net op tijd de bus gehaald ik dacht dat hij later ging :D. In St Davids wachten op de shuttle maar daar stond Malcolm dus die bracht me naar St Justinian.
Opeens zag ik mensen rennen naar de Lifeboathouse, dus ik dacht je gaat niet menen dat de reddingsboot gaat worden gelanceerd en ik hier op de beste plek zit om het te bewonderen! En ja het gebeurde (ik stond klaar met mijn camera) de reddingsboot werd naar beneden gelanceerd (filmpje staat op de site) het was er bijzonder om zoiets te zien maar de reden is natuurlijk nooit leuk, er was iemand met een hartaanval! De helikopter kwam later ook nog.
Op weg na huis heb ik nog even met mijn voeten in het zoute water gezeten! Dat is goed voor de wondjes!:P

Donderdag 12juli Het regent (alweer) dus vandaag lekker thuis werken! Dus data invoeren en uitzoeken hoe ik het in ga voeren.

Vrijdag 13juli Het is vrijdag de 13de dus ben benieuwd wat deze dag in petto heeft voor mij! Eerst de bus gemist omdat hij 15min eerder ging dan ik dacht, dus dan maar met de 11uur bus naar St Davids. (gaat al goed!)
Observatie bij Ramsey Sound, het begon te regenen maar ik dacht dat het niet zo lang zou duren dus geen regenpak aandoen (stomme ik) dus ik was weer lekker verkleumd!! En toen het regende kwamen natuurlijk de bruinvissen te voorschijn! Jeej!
Avonds gingen we weer met de huisgenoten gezellig wat met elkaar drinken!

Zaterdag 14juli De weersvoorspelling kijken, tjah moeilijke keuze ik moet eigenlijk wel maar het zou weer gaan regenen en ik heb geen zin om me weer te laten verkleumen. En als het regent gaan er geen boten en is het zicht ook minder, dus zie je de bruinvissen niet goed.
Dus dan maar thuis werken en mijn kamer schoonmaken en mijn was even doen. Daarna even Haverfordwest ingegaan om mijn mobiel opwaarderen en even na de Aldi om een vooraardje eten in te slaan! ;)
Zo eerste avond opstap in Haverfordwest in 1 woord: Bijzonder! Half 12 op weg naar de kroeg Spoons en daarna naar de disco Eddie’s. Op weg na Spoons kwam er al een dronken vent op ons afgelopen en maakte ruzie met mijn huisgenoot, even later greep de vent 2 meisjes na de keel en toen werd hij door andere kerels even kock-out geschopt, zo lekker begin!! In Spoons werden we er bijna uitgeschopt omdat ze dicht gingen (je kunt het ook normaal vragen, maja zo gaat hat op zijn Wales!). Daarna gingen we naar de disco Eddie’s dat was wel erg gezellig maar je kijkt je ogen uit! Niet slank en dan in veelste korte jurkjes en veel schelden. Het is precies zoals ze ook op tv zijn en in Benidorm!! Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht, en niet echt vaak voor herhaling vatbaar!

Zondag 15juli mooi op tijd uit bed en hop naar de bus, oeps weer verkeerd op de dienstregeling gekeken en weer mijn bus gemist, helaas heeft het geen zin om de volgende te nemen want er gaan maar een paar op zondag en als ik dat eenmaal op mijn observatie punt zou zijn, zou ik alweer terug moeten. Dus dan maar goed insmeren en in de tuin liggen en leren voor mijn herkansing eind augustus!

Maandag 16juli Weer met goed gedrag op weg naar de St Justinian om een mooi dagje te observeren maar toen ik daar aan kwam was het erg mistig en ik woei bijna van de klif af dus dat word hem ook niet. Dan maar weer op weg na huis.
Onderweg naar Haverfordwest ben ik nog even gestopt in Solva, dat is een klein plaatsje waar met laag water (wat het nu was) allemaal boten op het droge liggen, dat is erg mooi om te zien. Daar heb ik wat rond gelopen en daarna weer naar huis gegaan!

Morgen zou het weer mistig worden dus ik zal morgen ochtend even kijken wat ik doe, maar zo schiet het niet echt op met mijn stage dagen!

Cheers for now!
Xxx Selina


  • 17 Juli 2012 - 10:10

    Jeannette:

    hey Selina
    wat lijken mij die kliffen hoog en stijl als ik zo je mooie fotoserie bekijk.
    ik mis alleen de jan van genten in je fotoserie .
    jammer dat je zoveel regen en mist hebt.
    maar dan kan het alleen maar beter worden hoop ik voor je .
    maar dat de bruinvissen opduiken in de regen tja dan ben je er niet voor niets .
    voor die bruinvissen maakt het toch niet uit als ze onder of boven water komen nat worden ze toch wel.hahaha

    werkse en geniet van de typische Engelse manieren.
    groetjes van ons allemaal
    vanaf ons zonnig eiland

  • 17 Juli 2012 - 10:31

    Selina Brouwer:

    Ej Jeannette,
    Ja ze zijn hoog en stijl maar ik loop er wel een stukje vanaf hoor, dus het is minder eng!
    Als je heel heel goed kijkt zie je de Jan van genten op foto DSCO2477 duikend en op DSCO2478 vliegend, maar het is erg moeilijk te zien omdat ze vaak aan de andere kant van Ramsey Sound vliegen dus niet echt dichtbij komen.
    Ja idd het maakt voor hun niet veel uit en in Istanbul waren ze er juist met regen!
    Groetjes terug naar het zonnige eiland vanuit een regenachtige Wales!!

  • 17 Juli 2012 - 13:39

    Jeannette:

    hey
    maar goed dat je een stuk van de rand afloopt anders had je een parachutte mee moeten nemen .
    ik zal de bril opzetten om de jan van genten te bekijken . hahaha
    zal voor je duimen om mooi weer te krijgen .
    groetjes.

  • 09 Augustus 2012 - 00:08

    Ma:

    Hej Slien.
    Lekker,kan je toch een beetje uitrusten van alle geregel en werken bij ons.Het was weer erg stressen voor je wegging :-((
    Mooi dat je vlug een andere kamer kon krijgen,rare gewoontes daar!
    Sorry maar ik zie Malcom zo voor me ;-)
    Zoals eigenlijk al verwacht,BLAREN,maar ook dit gaat weer over :-p
    Mooi filmpje van de lancering van de reddingsboot,ja zo kan het ook!!
    Nou dat op stap gaan kan je maar beter voor thuis bewaren :-)) Spaart ook nog geld!!!
    Ik denk dat je onderhand geen regendruppel meer kan zien!!!
    Liefs Ma xxx

  • 09 Augustus 2012 - 00:08

    Ma:

    Hej Slien.
    Lekker,kan je toch een beetje uitrusten van alle geregel en werken bij ons.Het was weer erg stressen voor je wegging :-((
    Mooi dat je vlug een andere kamer kon krijgen,rare gewoontes daar!
    Sorry maar ik zie Malcom zo voor me ;-)
    Zoals eigenlijk al verwacht,BLAREN,maar ook dit gaat weer over :-p
    Mooi filmpje van de lancering van de reddingsboot,ja zo kan het ook!!
    Nou dat op stap gaan kan je maar beter voor thuis bewaren :-)) Spaart ook nog geld!!!
    Ik denk dat je onderhand geen regendruppel meer kan zien!!!
    Liefs Ma xxx

  • 16 Augustus 2012 - 15:17

    Wij:

    mooie foto's en filmpjes meis!
    al had ik de meeste al op facebook gezien of via whatapp hihi beter vaker dan niet toch ;)
    xx
    van de J tot de O van de K tot de N van de Q tot de W van de X tot de A

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selina

In het prachtige overvolle Istanbul observeren van Dolfijnen in de Bosporus!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 632
Totaal aantal bezoekers 47947

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage: Dolfijntjes kijken in de Bosporus, Istanbul

02 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Stage:Harbour Porpoise,Pembrokeshire National Park

20 November 2011 - 16 Februari 2012

Stage: Onderzoek naar Dolfijnen in de Bosporus

26 Augustus 2007 - 28 Januari 2008

Stage in Dorint Winterberg

Landen bezocht: