Veel wind, regen, mist -> Veel zon en Bruinvissen! - Reisverslag uit Haverfordwest, Verenigd Koninkrijk van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu Veel wind, regen, mist -> Veel zon en Bruinvissen! - Reisverslag uit Haverfordwest, Verenigd Koninkrijk van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu

Veel wind, regen, mist -> Veel zon en Bruinvissen!

Door: Selina Brouwer

Blijf op de hoogte en volg Selina

22 Juli 2012 | Verenigd Koninkrijk, Haverfordwest

Hello folks!!

Hier weer een verslagje uit het regenac..ohh nee uit het Zonovergoten Haverfordwest!!

Jeannette, bij dit verslag heb ik toch een paar bijzondere foto’s van Jan van genten!! Hoop dat je ze goed kan zien!!;):P Haha

Dinsdag 17juli Vandaag jammer genoeg weer slecht weer en te gevaarlijk dus weer niet te observeren. Ik heb Malcolm (mijn stagebegeleider) maar even gebeld of hij ook iets weet te doen voor me, maar hij wist ook niet. Het is gewoon erg vervelend dat je zo van het weer afhankelijk bent en dat het een erg slechte zomer is in Wales!
Dus dan maar thuis leren voor mijn herkansing en wat voor school doen.

Woensdag 18juli Bijna het zelfde als gisteren, het is hier in Haverfordwest wel mooi weer maar in St Davids is het vaak een wereld van verschil en ik ga niet weer het risico nemen om 2uur heen te reizen 5min kijken en weer 2uur terug te reizen. Dus vandaag gaan we even Haverfordwest in leren voor mijn herkansing! In Haverfordwest heb ik een nieuw T-shirt gekocht (was erg goedkoop, dus dat mocht wel;)) en nieuwe tongpiercings voor in mijn oren:P en veel en erg goedkoop eten en wat soorten medicijnen (waar je in NL min10€ kwijt ben is hier maar 1,50€) ingeslagen!

Donderdag 19juli Lekker om 7uur uit bed…Gaaaaaaap….Maja het is mooi weer dus we moeten en het is ook mooi werk alleen het reizen is zo lang, minimaal 4uur per dag! Haverfordwest na St Davids is 45min, Shuttle naar St Justinian 15min of lopen dat is 45min en dan naar mijn plek lopen dat is ook nog 45min. Je moet er wat voor over hebben, zeg ik maar!
Om 8uur met de bus naar St Davids – St Justinian en lopen naar mijn plekje! Gelukkig ben ik over mijn angst voor paarden heen want precies op mijn wandel weg liggen er 6 paarden gezellig met elkaar! Maar ik kon er zo omheen lopen en ze gaven geen kick, dus mooi!!
Toen ik op mijn plek aankwam begon het spektakel meteen al, veel Bruinvissen en duikende Jan van genten, het blijft geweldig om te zien! Ik heb ook nog vrienden gemaakt met een Kob oftewel een Zilvermeeuw! Hij komt de hele dag steeds even langs!
Rond 3uur ging ik weer richting St Davids want ik wou nog even langs de apotheek om jawel zwarte haar verf te kopen!
Eenmaal thuis aangekomen heb ik eerst even mijn huisgenootje lief aangekeken (die is kapster) en ja die wou mijn haar wel even verven. Onder het verven belde ik mijn moeder even en die was er niet zo blij mee maja ze was te laat, helaas het zit er al in!:P En even later het er uitspoelen en tata ik heb weer zwart haar! (wees gerust ouders het verkleurd na een paar weekjes wel weer naar donkerbruin):D

Vrijdag 20juli Piep Piep 7uur uit ben en dan om 8uur met de bus naar St Davids. Gisteren was al geweldig met de Jan van genten – Bruinvissen – Grijze Zeehonden zo dichtbij dus ben benieuwd wat de dag me brengt!
Ochtends en middags gewerkt aan Ramsey Sound, was echt geweldig vandaag! Ik maakte een foto van een Bruinvis en toen ik later terug keek bleek dat ik ook een Jan van gent op stond, zoon foto maak je misschien maar 1x in je leven! Als of het zo moest zijn van vanmorgen dacht ik nog: ik hoop dat ik een foto maak met een Bruinvis en een Jan van gent er op, nou tata daar is ie dan!:D En ik heb ook nog een zeer bijzondere foto van een Bruinvis met een klein jong naast haar zij :D en er kwam een Grijze Zeehond aan zwemmen en even poseren voor mijn camera. Dus dat was me een dag je wel!:D
Mijn vriend de Kob AKA Zilvermeeuw was er vandaag ook weer de hele dag!:D
Rond half 4 weer richting St Davids lopen (geen shuttle is 1pond besparing) maja in St Davids heb ik een lekker ijsje gekocht dus dat hielp niet echt:D.
Eenmaal thuis aangekomen eerst even eten (anders ben ik de laatste in rij) en daarna mijn mooie foto’s op internet zetten!!:D en heerlijk vroeg gaan samen!

Zaterdag 20juli Zo er weer lekker vroeg uit, en wat is het weer een mooie dag, ZON!
Vandaag was het erg rustig met het observeren, normaal blijven de Bruinvissen wel een tijdje voor mij (in het midden van Ramsey Sound) zwemmen, maar vandaag gingen ze van de ene kant meteen naar de andere kant toe! En dat is meer dan 1 km ver, dus de hele tijd door mijn verrekijker kijken. Dus niet veel actie vandaag. Maar wel mooie data want de excursie boten gingen steeds (te) dichtbij de Bruinvissen en met veel snelheid over hun gebied varen, terwijl de Bruinvissen druk aan het jagen tegen de getijdenstroom in (en die is hier erg sterk) zijn en de Jan van genten zijn daar weer afhankelijk van.
Ik moet wel leren om zonnebrand op te doen, want bij Ramsey sound was niet veel zon maar toen ik terug na St Davids ging, deed mijn gezicht erg zeer, en jahoor lkkr verbrand! En opeens hoorde ik toooeeet toooeeet ik dacht dit meen je niet gaat de reddingboot nou weer en vlug proberen mijn camera te pakken (want ik had wel een mooi zicht op de Lifeboathouse) , en weer toooeeet tooooeeet en daar ging ie dus ik was net te laat!
Na een lang dagje weer thuis vlug eten maken, en met mijn huisgenoten afspreken dat we samen opstap gingen. Dus ik even een powernap doen en mijn wekker op half10 want we zouden 10uur weg. Opeens schrok ik wakker van geklopt op mijn deur om 11uur (oeps!), het was mijn huisgenoot dat we zo weg gingen dus ik zei dat ik 15min nodig had en dat ze even moesten wachten. Mama belde ook nog even tussen door maar ik kan erg goed 2 dingen tegen gelijk;). Dus na iets meer dan een kwartier was ik klaar en ging mijn huisgenoten opzoeken, boven nee, keuken nee, buiten nee, ik mijn ander huisgenoten vragen maar die zeiden dat ze al weg waren! GVD wat een k*t streek van ze, zonder te wachten en het te zeggen gewoon zonder mij weg gegaan!! Ik hun beiden nog 5x proberen te bellen en een smsje gestuurd waar ze zijn maar natuurlijk geen antwoord! Dus toen heb ik mijn fles wijn (1/4 vol) maar gepakt en een dvd gekeken, en daarna op bed.


Zondag 21juli Ik werd lekker fris wakker vanmorgen, moest nog wel aan gisteraaf denk en ik snap nog steeds niet waarom ze zo zijn weg gegaan.
Lekker ontbijtje gemaakt, daarna naar de Aldi en ondertussen ook nog even mijn was gedaan.
Zo nu is het 12uur wat gaan we nu eens doen….Hup, Bikini aan en in de tuin liggen want het is een prachtige dag met (letterlijk) geen wolkje aan de lucht en daar moet je van genieten. Dit keer me wel goed insmeren zodat mijn hoofd niet erger word!
In de namiddag even douchen en ja hoor ik ben lekker verkleurd!:D en mijn hoofd is lekker bruin, dus mijn haar lijkt ook al minder fel!
Vlug eten en dan met mijn werk bezig, van 3 dagen data invoeren (dat word leuk!).

Morgen komt Lisa (vriendin van de opleiding) gezellig langs voor 2 weken!! Ik heb er heel veel zin in, gezellig samen observeren, Nederlands praten, stappen! Ja komt helemaal goed!
Maar voordat ze komt morgen moet ik eerst gewoon werken, Ik ga in St Justinian (bij de Lifeboathouse) zitten en excursie bootjes en mensen tellen!

Cheers for now!
Selina

  • 25 Juli 2012 - 11:05

    Jeannette :

    hey Selina

    ja inderdaad wat een prachtige foto heb je gemaakt .
    je ziet nu ook de diepte vanaf de klif .
    als ik zo het weerbericht volg waar jij bent heb je nu net zulk mooi weer als wij.
    gisteravond zijn we te vissen geweest ook vis gevangen en toen het donker werd , zag je de golvenkam oplichten in groen en blauwe fluorkleur . een prachtig gezicht vanaf Buren 1 golfbeweging naar de Hon. net een wafe .
    dit zie je alleen na een paar erg mooie warme dagen.

    groetjes Jeannette

  • 02 Augustus 2012 - 21:03

    Virginia:

    Hi Selien

    Leuke verslagen en hele mooie foto's heb je geschreven en gemaakt. Hoop dat je inmiddels weer wat beter weer heb dat je nog lekker een paar dagen naar je plekje toe kan voor je weer terug naar Nederland komt. Hoop dat je ook fijne dagen hebt gehad met je vriendin die er gezellig was. Kan niet wachten tot er meer foto's komen en natuurlijk nog een verslag om te lezen.

    Heel veel liefs en Kusjes
    Virginia

  • 13 Augustus 2012 - 22:52

    Ma:

    Hej Slien.

    Toch wel gezellig de kob,de grijze zeehond,de paardjes,je zal ze straks wel missen!!!
    Mooie foto's heb je weer gemaakt,beetje geluk moet je hebben ;-)
    Vreemde huisgenoten heb je daaar, maar ook dit gaat weer over :-p
    Ja,met je HAAR was ik net te laaaaat met belle,fijn dat je gezicht lekker verkleurd is,ben je tenminste geen duo-pennotti hahaha.
    Gezellige tijd met Lisa :-))
    Groetjes,skolll,xxx Ma...Pa

  • 16 Augustus 2012 - 15:13

    Kimswerd City People:

    aha dus je kan nu je eigen apotheek beginnen hihi
    lol, en als je haar weer donkerbruin is weer een mooi kleurtje erin :D hihi
    wat een aparte huisgenoten heb je zeg! jammer dat ze niet even konden wachten.. :S maar gelukkig was daar Lisa! fijn dat je het met haar nog wel gezellig hebt gehad.

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selina

In het prachtige overvolle Istanbul observeren van Dolfijnen in de Bosporus!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 47949

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage: Dolfijntjes kijken in de Bosporus, Istanbul

02 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Stage:Harbour Porpoise,Pembrokeshire National Park

20 November 2011 - 16 Februari 2012

Stage: Onderzoek naar Dolfijnen in de Bosporus

26 Augustus 2007 - 28 Januari 2008

Stage in Dorint Winterberg

Landen bezocht: