't regent 't regent, Hier in Wales word alles nat! - Reisverslag uit Haverfordwest, Verenigd Koninkrijk van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu 't regent 't regent, Hier in Wales word alles nat! - Reisverslag uit Haverfordwest, Verenigd Koninkrijk van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu

't regent 't regent, Hier in Wales word alles nat!

Blijf op de hoogte en volg Selina

08 Augustus 2012 | Verenigd Koninkrijk, Haverfordwest

Hello there I’m agian!

Zo duurde even maar hier is mijn volgende verhaal!

Ik hoop dat iedereen op Ameland een leuke Midzomerfeest en Roggefeest heeft gehad! Maar aan de foto’s te zien is dat wel geluk. Ook leuk dat er aan mij gedacht werd!:D Ik heb namelijk besloten om geen Roggefeest meer te missen!

Jeannette, Ja vorige week was het erg mooi weer maar het blijft hier koud, zo rond 16graden. Ja idd dat zijn algen echt heel mooi om te zien, ik heb t slecht nog maar 1x morgen zien. Veel vis gevangen?
Virginia, Dank je wel! Het weer was gisteren even goed maar vandaag alweer regen:( Bij deze mijn nieuwe verslag en foto’s :D

Maandag 23juli Vandaag komt Lisa maar eerst nog even werken! Dus om 8uur richting St Davids. Ik heb vandaag bij St Justinian (Lifeboathouse), Bootjes met mensen tellen. Omdat ik toch vroeg weer terug moest vond ik het niet veel zin hebben om dat hele stuk te gaan lopen voor een uurtje.
Maar toen ik St Justinian aan kwam was het erg mistig dus ben ik na een uurtje alweer terug gegaan.
Thuis mijn kamer even opruimen (moet er toch een beetje netjes uit zien als Lisa komt :P) en daarna nog even wat Data ingevoerd.
Rond 3 uur kwam Lisa op het station aan. Ik had een fles soort van sekt gekocht op het te vieren natuurlijk :D Dus avonds hebben we die samen opgedronken!

Dinsdag 24juli Vandaag gingen we meteen observeren want het was erg mooi weer. Was heel gezellig om dit keer niet alleen te zitten! Vandaag kwamen de Bruinvissen weer mooi dichtbij!
Terug weg zijn we lopend naar St Davids gegaan, op zich best goed te doen tot het laatste stukje dat is erg steil.
In Haverfordwest hebben we bij de supermarkt Tesco inkopen gedaan, wat best een eind (30min) lopen is gelukkig moesten we op de terug weg berg af! En daarna samen gekookt!

Woensdag 25 juli Vandaag weer te observeren, maar dit keer bij St Justinian (Lifeboathouse), Bootjes met mensen tellen. Maar toen we in St Davids aan kwamen kon je al zien dat het erg mistig was bij St Justinian, maar we hebben toch even de shuttle genomen en even gekeken. Het was op zich wel te doen en er gingen ook wel wat boten uit.
Toen we daar zaten zag er ook de hele tijd een Grijze Zeehond te relaxen in het water en als er een boot kwam keek ie even op en daarna weer verder relaxen. Het was wel een grappig gezicht van de mensen op de boot (20m verder op) zagen hem niet, maar hij hun wel.
Rond 1uur kwam er en hele dichte mist en koud dus zijn we weer terug gegaan richting Haverfordwest, maar in de bus hadden we besloten om in Solva er uit te stappen.
In Solva wou Lisa mij een verborgen strandje laten zien, je kunt daar via een wandelpadje komen of met laag water om de rost heen. Helaas was het nog niet helemaal laag water maar toch proberende we door het water naar een strandje te lopen. We zijn tot ons middel door het water gelopen met bijna een paar keer een val van ons beiden! Met als resultaat veel lachen maffe foto’s en een ervaring rijker (volgende x gewoon een uurtje wachten tot het laag water was). Eindelijk op het mooie strandje aangekomen, vond ik veel erg mooie schelpen en een prachtig uitzicht! Op de terugweg door het water maar nu was het al een eind gezakt. Naar Café Harbour Inn gelopen daar Brains (typische Welsch biertje) met patat en nachos gehad! Heerlijk!!
Rond 6uur weer met de bus naar huis. Thuis aangekomen hing er een boze brief in de keuken, dat de keuken smerig was (wat ook zo is) en ik mijn haarverf (3 vlekjes) van de tafel en stoel moest halen, dus dat heb ik meteen gedaan en ik heb wat dingen in de keuken schoongemaakt.
Avonds zag ik opeens dat ik een bult op mijn been had met een rode cirkel er om heen, dus meteen mijn ouders gebeld wat ik moest doen. We hebben besloten dat ik morgen even na dokter ga, om te kijken of het misschien een teken beet is.

Donderdag 26 juli Vanmorgen vroeg eerst even naar de dokter bellen of ik langs mocht komen en dat was geen probleem. Rond 11uur lopend richting de dokter, en dat was nog wel een einde de berg op!! Eenmaal daar aangekomen deden ze heel raar en konden mijn naam niet vinden en zeiden ze dat ik vast een andere dokter had gebeld. Maar na 10min kwamen ze er eindelijk achter wie ik was en alles was klaar! 1 van de zusters hielp me, die keek er na en zei dat er geen teek in zat (nou daar was ik zelf ook al achter gekomen!), toen zei ik dat er een cirkel om zat wat kon duiden op de ziekte van lyme, daar deed ze heel nonchalant over en zei dat die ziekte niet voor kwam in de UK (tuurlijk komt hij hier wel voor!). Maar als ik symptomen kreeg of er kwam toch nog een teek uit moest ik maar weer langs komen! Jeetje ik had net zo goed niet kunnen gaan, zonde van mijn tijd en geld maar dat geld kreeg ik gelukkig terug!!
Middags zijn Lisa en ik weer na Solva gegaan maar dit keer met zwemkleding! :D Het water stond nog te hoog dus zijn we eerst over de heuvel naar het strandje toe gelopen en terug reis zouden we door het water, maar terugreis was het water nog steeds te hoog dus zijn we weer over de heuvel gegaan! Het water was ijskoud maar met een hoop gevloek en gegil zijn we er beiden tot onze hoofd er in geweest, daarna zonnebaden jammer genoeg was de zon er niet veel en stond er een koud windje!
Terug weg zijn we nog even gestopt bij Harbour Inn daar hebben we Strongbow en een patatje (lekker) gehad! Rond 7uur waren we weer thuis, eten maken douche en vroeg op bed.

Vrijdag 27juli Weer vroeg op, en op naar St Justinian! Hele dag lekker in de zon gewerkt (beetje verbrand). Verder niet veel bijzonders gedaan.
Avonds hebben we bij mijn huisgenoot Ewan op de kamer gezeten, dat doen we meestal op vrijdag maar het is ook mijn andere huisgenoot Yves haar 1na laatste avond (ze verstrekt naar Australië). En tja thuis is er Midzomerfeest dus dan moet ik er hier ook maar een feestje van maken :D

Zaterdag 28 juli hebben we besloten om wat later te gaan werken, dus zijn we rond 11uur met de bus naar St Davids gegaan.
We hadden ook niet veel zin dus zijn we bij St Justinian boten met mensen gaan tellen!
Avonds hebben we nog even een power nap gedaan en rond 10uur klaarmaken om nog even een drankje in de stad te gaan doen. Ondertussen kwam mijn huisgenoot Rosey (stomdronken) naar me toen op haar excuses aan te bieden voor wat er die week ervoor was gebeurd (ze hadden met toen laten zitten).
Half 12 gezellig met mijn allen de stad in (Ik, Lisa, Yves, Ewan). We hebben bij Spoons wat gedronken en zijn ook weer op tijd naar huis gegaan want Yves en Ewan gingen die ochtend vroeg weg.
Thuis hebben we nog wat gedronken en afscheid van Yves genomen.

Zondag 29juli Lekker uitslapen en uitgebreid ontbeten.
Middags even de stad in geweest om nog wat inkopen te doen.
Avonds samen met Lisa een film gekeken.

Maandag 30juli zijn we wel te gaan observeren tot een uur of 1. Want het zou rond die tijd gaan regenen en tja we zijn ook afhankelijk van de bus tijden en je kunt nergens schuilen. We hadden nog wat tijd over in St Davids voordat de bus ging dus heeft Lisa me kennis laten maken met een Scone (Soort gebakje wat je met jam en cream eet), en lekker dat het was!! :D
Avonds hebben we weer gezellig een filmpje gekeken.

Dinsdag 31juli Vandaag weer uitgeslapen, want het regent dus konden we niet te observeren.
Middags even het stadje in geweest om even rond te snuffelen voor cadeautjes! Ik heb ook nog een coole legging gekocht met piraten skeletten er op (Piraten feest!)
Avond vroeg Lisa aan mij of ik het erg vond als ze eerder naar huis ging, tja ik vond het wel erg jammer maar ik begrijp het wel. Je zit alleen maar binnen want je kunt niks anders doen.
Vanavond heb ik ook voor het eerst met mijn ouders geskypt maar genoeg zag ik hun niet maar hun mij wel dus denk dat ze dat wel leuk vonden dat ze me eindelijk even zagen.

Woensdag 1aug (Karin is Jarig) Half 9 uit bed (en nee niet te observeren want het regent nog steeds!) maar even met Lisa na het station, informatie vragen over de treinen en tijden (i.v.m. Olympische spelen).
Daarna na huis lekker ontbijten!
Later op de ochtend heeft Lisa haar vliegticket omgeboekt, dus ze gaat morgen (helaas) naar huis.
Dus middags zijn we Haverfordwest in geweest, want dan kon Lisa cadeautjes kopen voor het thuisfront. We zijn ook nog even te shoppen geweest, we hebben beiden een super leuk jurkje gekocht. Helaas zat er in mijnen al een gat dus daar ga ik even mee terug!
Avonds zijn we naar (Wether)Spoons uiteten geweest, erg lekker maar aparte manier van bediening. Je moet zelf bij de bar bestellen en meteen betalen, dus als je een toetje wil moet je daarna weer bestellen en betalen bij de bar! Toen kregen we ons voorgerecht (nachos) geen bestek maar okej, en 10min later brengen ze het hoofdgerecht al en wouden ze (terwijl we nog zitten te eten) ons voorgerecht al weg halen! Daarna namen we nog een toetje, die bestelling ging ook niet helemaal okej maar ach het was wel lekker! Bijzondere ervaring!
Thuis even geskypt met thuisfront want Karin is jarig, dus met iedereen gesproken en ook Oma Brouwer (die het volgens mij niet helemaal snapte :D) daarna nog even een filmpje gekeken en dan op bed!

Donderdag 2aug Pff 5uur uit bed! (maar t zou weer gaan regenen vandaag dus kan straks nog ffe op bed!) Rond kwart voor 6 naar het station lopen met Lisa. Afscheid nemen en om 6:15 ging Lisa met de trein richting Bristol.
Thuis nog even het weerbericht checken voor vandaag (nog steeds regen voorspelt bij St Davids) dus dan nog maar even slapen.
Rond half 11 uit bed en maar weer even het weerbericht checken, tot mijn grote verbazing voorspelde ze opeens geen regen meer maar mooi weer. Dus mij vlug klaarmaken en met de bus naar St Davids. Ongeveer op de helft van mijn route die ik altijd loop naar mijn observatie punt begon het opeen keihard te regen! Dus ik maar vlug regenpak aan en mijn tas beschermen tegen de regen. Toen na 15 min de bui eindelijk over was had ik de keus om verder te gaan of terug te gaan. Ik ben toen maar terug gegaan omdat ik nog een bui zag aankomen. Helemaal vies nat bij St Justinian aangekomen scheen de zon:( Dus heb ik in St Davids maar weer een Scone gegeten, gewoon omdat t kan!:D

Vrijdag 3aug (Roggefeest) Alweer regen vandaag! Pff word er nu wel moe van hoor!
Middags even het stadje in op Cadeautjes te kopen;) en mijn jurkje om te wisselen.
Toen ik thuis was heb ik mijn vliegticket bij Easyjet gekocht! Ik vlieg 17aug om 15:20 (Nederlandse tijd 16:20) terug naar Nederland! Voor de mensen die willen of ik goed geland ben dit is mijn vluchtnummer: EZY6167
Rest van de middag nog data invoeren (saaaai werk!)
Avonds gezellig met de huisgenoten wat drinken (wat we altijd op Vrijdag doen:P) .Was wel even fijn want ik baalde er nog al van dat ik niet thuis op Ameland was, vanwege het Roggefeest en mijn familie die er allemaal waren! Maar gelukkig had Baukje een goed idee, samen met haar Helpers hebben ze mijn pasfoto mee opstap mee genomen en mij met iedereen op de foto gezet en die naar mij toe sturen! Was echt super, ik kwam niet meer bij van het lachen!

Zaterdag 4aug Jaja weer regen vandaag…Dus vandaag maar weer eens data invoeren en mijn logboek bijwerken! Tot dat mijn familie mij via Skype belde en 2uur later nog steeds aan “de telefoon” hing!:P Was erg leuk om iedereen en dan ook echt iedereen thuis te spreken! Bij deze een lijstje: Mama & Papa, Ome Robert, Arno, Baukje & Daniël, Jacco & Karin & Quew & Xyla, Johan en Sandra en de Kinderen. Ohja ook nog Harrie de Hamster, Sammy de Poes en Chica de Hond! Echt geweldig, dat had ik wel even nodig! Quew snapte het alleen niet helemaal want wat doet Tante Slien nou in dat apparaat!!
Avonds ben ik niet meer uit geweest had niet echt veel zin en niemand ging, dus dat was een makkelijke keuze!

Zondag 5aug Lekker op tijd uit bed en uitgebreid ontbijten.
Daarna verder gaan met data invoeren en de sheets zo maken hoe Malcolm (mijn begeleider) het wil.
Middags kreeg ook nog een aantal foto’s van Baukje dat ik (mijn pasfoto) een vis had gevangen samen met Arno en Papa! Haha ze waren dus bij de forellenvijver te vissen geweest en mijn pasfoto weer meegenomen!:P
Later (voor 4uur) nog even naar de Aldi geweest om inkopen te doen.

Maandag 6aug Jeej eindelijk weer eens te observeren!! Vandaag ben ik weer bij St Justinian geweest (boten en mensen tellen). Het was wel koud maar de zon scheen tenminste wel!
Opeens zag ik een speedboot met snelheid naar een rubberen bootje toe gaan en hoorde een grote plons, het bleek een Grijze Zeehond te zijn die lekker op het bootje lag te zonnen! En even later klom ie mooi weer op het bootje en lag daar de hele dag te luieren!
Ik wou graag nog een excursie rond het eiland doen en vond dat het vandaag wel een goede dag was want het was zonnig, water rustig en het perfecte tij om Bruinvissen te spotten!
Rond 1uur vertrok de speedboot richting het eiland. Eerst gingen we langs de Grijze Zeehond die nog steeds lekker lag te zonnen, zodat we erg mooie foto’s konden maken! Daarna gingen we Ramsey Sound oversteken maar toen zagen we Bruinvissen dus konden we die mooi bekijken en opeens sprong er een Bruinvis Full Body uit het water, dat is erg zeldzaam! Ik heb dit nu voor de 2de keer mogen zien maar het is erg mooi en bijzonder om te zien! Jammer genoeg net te laat met een foto te maken. Daarna gingen we naar een inham waar een aantal Grijze Zeehonden lagen en als je goed keek zag je ook een pas geboren puppy! De 2mensen op de boot vertelden erg veel over het eiland en de dieren, was erg leuk dat ze zoveel wisten. Aan het einde van het eiland in een grotere inham lagen alle (niet gekozen :P) mannetjes, was geweldig om te zien en wat een geluid kunnen ze produceren! Haha :D Aan de achter kant van het eiland lagen veen rosten in de zee en was de stroming ook erg sterk! Er was ook nog een grot waar we in gingen.
Terug van de excursie ben ik weer verder gaan observeren en opeens kwamen er mensen aan die mijn naam riepen :S raar dacht ik maar toen vertelde ze dat ze andere mensen hadden gesproken die hadden gezegd dat er een Dutch researcher zat (ik dus) en toen hadden ze een andere researcher (mijn begeleider) gesproken, die had verteld hoe ik hete! Grappig! Ze zeiden ook dat mijn die andere researcher nog al boos naar de boten schreeuwde, toen zei ik dat is zeker weten mijn begeleider :D
Toen ik weg ging lag de Zeehond nog lekker op de rubberboot :P
Jammer genoeg had ik mijn geld opgemaakt aan het boottripje dus moest ik nu lopend naar St Davids :S ah goed voor de conditie!

Dinsdag 7aug Vandaag regent het weer. Ik hoop dat dit de laatste dag regen is dus even wat dingen regelen voordat ik weer vertrek naar huis, zoals mijn rekening en nog wat dingentjes kopen die ik nog wou hebben.
Middags ook nog even mijn thuisfront geskypt dit keer ook weer even iedereen ervoor gehad, Quew wou ook graag met tante Slien praten, maar toen het zover was kwam er niet veel uit :D Het is ook apart dat je tante in een computer zit!
Later nog even data van gisteren invoeren.
En nu ben ik mijn logboek aan het bijwerken van de afgelopen week en een verhaal aan het typen voor Waarbenjij.nu (Wat jij nu zit te lezen :P)

Morgen zou het weer beter weer worden, en vrijdag zou het zelf meer dan 20 graden worden dus ik ben benieuwd! Als het vrijdag echt mooi weer word ga ik weer een excursie doen maar deze gaat naar Grassholm daar broeden 35000 Jan van genten en onderweg hopen we misschien Walvissen en Dolfijnen te zien!

Cheers for now
Xx Selina

  • 08 Augustus 2012 - 10:39

    Virginia Maas:

    Hi Selien,

    Weer een heel leuk verslag de foto's had ik al gezien volgens mij op facebook maar dag maakt niet uit want het zijn natuurlijk ook weer mooie foto's. Gezellig dat je vriendin er was wel jammer dat ze eerder weg ging Midzomer en Roggefeest was gezellig wel jammer dat je er niet bij was maar volgend jaar maken we er gewoon een extra feest van:D. Heb je net geprobeerd te bellen maar volgens mij staat je telefoon nog uit naja probeer het later nog wel een keer heb je ook maar ff opgezocht op skype misschien dat we vanavond ff kunnen skypen. Ben vandaag lekker vrij zal straks denk ik ff naar de paarden want volgens mij wordt het hier ook mooi weer en vanavond ff verder met je borduurwerkje want ja die moet ook nu bij na af zijn want je komt de 17de weer naar huis en dan moet je kadotje natuurlijk wel klaar zijn. Ik ben voor Baukje en Daniel ook bezig met 1 te maken namelijk een poesje ben ik bijna mee op de helft Baukje vind hem al heel mooi maar ben er nog wel ff mee bezig aangezien hij nog al groot is. Ik ga er weer een einde aan maken want ik word hier gek van de grasmaaiers om mij heen tot snel mis je
    Liefs en Kusjes
    Virginia

  • 10 Augustus 2012 - 22:15

    Linda Kiewied:

    Heey Selina!

    Hoe gaat het met je daar?
    Ik hoorde van je ma dat je volgende week alweer terug komt!
    De tijd ging zeker wel snel?
    Heb je verhaal net even gelezen, je maakt veel mee zeg!
    Maar vast erg leuk!

    Misschien tot volgende week!

    Liefs, Linda

  • 12 Augustus 2012 - 00:33

    Robert:

    Hoi hoi slien,

    Leuk verslag en mooie foto's! ;-) Wat vliegt de tijd toch en volgende week vlieg je
    alweer naar Nederland.
    Dan moeten we binnenkort maar weer eens afspreken en effe bijbabbelen.
    Ik ben trouwens nog een beetje dizzy haha t was een lange party hardy yesterday maar
    super gezellig.

    Have fun the last days en een goede vlucht terug!
    Dikke zoen en groetjes Robert

  • 12 Augustus 2012 - 20:37

    Jeannette:

    hey Selina
    tjonge wat weer een lap tekst heb je ervan gemaakt .
    maar wel fijn dat we zo precies op de hoogte zijn van alle belevenissen.
    mooie foto's erbij van al dat heerlijks wat je alleen in Engeland kunt krijgen zie ik wel .
    laatste midweekje en dan ben je er weer , het lijkt wel of de tijd vliegt .
    hoop dat je nog tijd hebt om nog wat te genieten van de dingen die je nog wilt bekijken.
    mooie foto van die zeehond in /op het bootje , echt een vakantiekiekje heb je ervan gemaakt .
    veel plezier de laatste dagen
    goeie vlucht terug, ik zit toch buiten die dag en we zwaaien wel effe .

    Jeannette en Pieter

  • 13 Augustus 2012 - 23:57

    Ma:

    Hej liesel.

    Weer leuke foto's,die kob vind jou wel heel erg leuk.....
    De natuur is echt prachtige daar!!
    Baukje kwam op het unieke idee om jou op deze manier toch bij het Roggefeest te laten zijn ;-))
    Niet getreurd,over 50 weken alweer roggefeest en dan is het Midzomerfeest alweer voorbij HAHA
    Misschien oktober mee naar Benidorm,dan is het 14 dagen warm(droog) weer,vooral goede muziek!!! en leuke Engelsen en aardige Schotten en en en...
    Oma Brouwer had met jou door de TV gesproken,vertelde ze!!Prachtig toch??
    Toch leuk die techniek van tegenwoordig:skype met de hele familie,foto's via de sms zodat je bijna geloofd dat je er zelf bijbent :-))
    Ja,het uit eten gaan is al standaard en met mooi weer is het vissen absoluut voor herhaling vatbaar!!!
    Aan jou foto's is wel te zien dat het boottochtje om het eiland erg mooi was.
    Je maakt wel weer unieke dingen mee hoor!

    Lieve groetjes,skolll,xxx xxx,Ma...Pa

  • 14 Augustus 2012 - 00:24

    Ma:


    Vervolg!
    Zo te zien heb je ook hele mooie en ook gezellige :-) uitstapjes met Lisa gedaan.
    O.a.lekkere dingen eten en drinken!!!
    Maar doordat Lisa hier al was geweest,wist ze de unieke plekjes te vinden!En aparte schelpen!!
    Voortaan beetje beter opletten Slien met EB en VLOED,je weet wel hoe dat werkt,maar ja nat PAK is natuurlijk ook wel interessant ;-p
    Fijn dat Lisa er voor je was,cheers Lisa.

  • 14 Augustus 2012 - 20:51

    Lisa:

    Leuk om allemaal terug te lezen! Heb echt een super leuke tijd gehad met jou! :)

  • 15 Augustus 2012 - 09:01

    Arno:

    Hoi Selina,

    Nog een paar nachtjes slapen en dan weer voet op Nederlandse bodem. Afgelopen zondag, de gevangen forel op Ameland, samen met Robert en Chris opgegeten. Wist je nog niet maar forellen vangen wordt een standaard "Roggefeest weekend" uitje. Binnenkort maar wat afspreken, live de "sterke" verhalen horen vertellen is altijd leuker natuurlijk. Drankje erbij, gezellig! Als je thuis komt kan je direct door naar het strand, wordt prachtig, zomers weer.
    Ben je al aan het pakken? Zal wel een hele toer worden onder die 20 kg te blijven.

    Dikke tuut,
    Veilig thuiskomen,

    Groetjes, Arno.

  • 15 Augustus 2012 - 23:59

    Je & Jo:

    Jaaa,Je & Jo binne dur eindelijk ok weer us.
    We heffe ut harstikke druk,vandeer!!
    Ja,wie gaat er nou in de seumer fot.....
    Wat heffe we hoort,vrijdag alweer trug?!
    Dan krijt dien ma ut weer teering druk met wassen en oprumen,maar de anderen binne dur niet ,dus alle ruumte!
    Maaaaar eerst moet ut vliegtuug maar goed omlaag komme,de Opel snelll riede;trouwens dat doen de autos altied als ze naar huus wille!!
    Hej Jo,ik hef hoort dat die Opel altied te hard ried!!!Hej Je,is dat zo???
    Dan moete jim de 21.30 boot hale,sil ste net zien dat ie deuze vrijdag wel op tied is,anders maar bij Daan&Baukje slape,finne ze vast leuk,en Sammy de stuntvrouw ok!!
    Nou we binne benieuwd wat we te zien krije:is het DUO-PENNOTTI of is het alweer un bitje in evenwicht?!Gien probleem,we heffe hier tropische temperatuurs,dus kist ste bijkleure!
    Nou veel succes met inpakke,ja dien Ma is er niet te helpe maar de kist ut zelf ok heel goed ;-)
    Goeie thuuskomst op dien mooie eiland!!!Groetjes Jo ;-) & Je :-)

  • 16 Augustus 2012 - 15:02

    J,K,Q&X:

    LIENTJE!!!!!!
    oeps.... leuk dat facebook.. hihi nu we steeds via daar contact hebben en jij daar foto's enz. plaatst vergeten we gewoon om op deze site te komen kijken :$
    maar nu zijn we er en nemen we de tijd ;) kids koesse manlief aan het werk (hij kijkt vanavond of anders ergens deze week nog wel ff)
    wat een verhaal heb je daar zeg :D en ik zie dat je morgen terug komt als prinsesje? dat kroontje staat je als gegoten ;)
    ik heb ook zo gelachen om die zeehond op dat bootje! prachtig maf beest!
    en ja ik was jarig op Ameland!!! ben ik een keer op mijn verjaardag op het eiland ben jij er niet :O maar volgend jaar ben ik weer jarig :O en dan is mijn verjaardag op een zaterdag dus als we geen vakantie hebben kunnen we alsnog naar het eiland we zien wel wat voor weer het is dan enz enz maar nu nog lang niet jarig :)
    wel een hele belevenis hé deze reis weer, ergens jammer van Turkije maar ergens ook weer helemaal niet! nu weer een hele nieuwe levenservaring!
    we zijn ook blij dat je straks weer in ons koude kikkerlandje is niet toepasselijk vergeleken met Wales haha dus ehm dan zeg ik veilig terug bent in dit mooie Nederland.. nee ook niet toepasselijk.. dan zeg ik wel gewoon fijn om weer thuis te zijn ;) tot snel fijne reis morgen
    kus kus uit het verre Kimswerd ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selina

In het prachtige overvolle Istanbul observeren van Dolfijnen in de Bosporus!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 625
Totaal aantal bezoekers 47964

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage: Dolfijntjes kijken in de Bosporus, Istanbul

02 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Stage:Harbour Porpoise,Pembrokeshire National Park

20 November 2011 - 16 Februari 2012

Stage: Onderzoek naar Dolfijnen in de Bosporus

26 Augustus 2007 - 28 Januari 2008

Stage in Dorint Winterberg

Landen bezocht: