Feest met een schaduw - Reisverslag uit Winterberg, Duitsland van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu Feest met een schaduw - Reisverslag uit Winterberg, Duitsland van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu

Feest met een schaduw

Door: Selina Brouwer

Blijf op de hoogte en volg Selina

27 December 2007 | Duitsland, Winterberg

Joehoeeeee!! Annieee!!:D
Zalige Kerstmis en een Gelukkig nieuwjaar voor iedereen!!!

Zo de Kerstdagen zijn weer achter de rug en nu komt Oud & Nieuw jaar nog:S

Ik begin eerst met een niet leuk bericht en dat is dat een vriendin (Miranda) van me overleden is…Ik had het daar heel moeilijk mee omdat ik geen afscheid van haar nemen kan en zo ver weg ben…het is voor mij nog steeds onbegrijpelijk dat het is gebeurd…En juist nu met de Kerst voor de deur en ik mijn familie en vrienden al heel erg miste en dan gebeurde dit ook nog!!
Wij als oude klasgenoten hebben een berichtje in de krant gezet, en ik wens vanuit hier ook nog iedereen strekte toe!
Gelukkig heb ik hier hele lieve collega’s die mij hielpen en troosten en mij s’avonds ook niet alleen wouden laten!
Daarom hebben Frau Bugge (Directrice) en 2 collega’s Kerstavond wat voor me georganiseerd, We gingen eerst met zijn 3en eten en toen hebben we Feuertangenbowle (soort Gluhwein ma dan met meer Alcohol) gemaakt en gedronken en ik heb ook een cadeau gekregen een ketting met een ster er aan!
Tweeden Kerstdag had ik vrij maar toen heb ik toch ‘savonds geholpen in de bediening en dat was ook heel gezellig!
Verder heb ik nog veel cadeau’s gekregen en dat was allemaal chocola:P dus dat is voor mijn figuur heel goed:S

We hadden 2 weken terug ook nog een Personeels feest en dat was ook heel erg leuk, we hebben toen gekart en ik was de snelste van alle meiden:D en we kregen allemaal een kado ik had een fles wijn (hoe kan het ook niet!!)
We hebben ook veel gedronken:D en we lagen om 4uur ik bed:D

Vorige week vrijdag ben ik nog in Alpenrausch geweest samen met Sarah en de zus van Sarah die net trug was van een jaar Amerika! Dat was ook heeeeeeeel leuk:D

Ik ben Zaterdag nog wezen skieen en het sneeuw was goed dus geen ongeluk gehad:D Want dan zou ik de 4de zijn die met Kerst niet kon werken!
1 heeft zijn hand gebroken, 1 is gestopt en 1 is “ziek”! Daarom heb ik 2de Kerstdag ook gewerkt!

Vandaag had ik ook lkkr vrij en heb de hele dag niet egt veel gedaan, heb vanaaf even een biertje met Sarah en een gezin uit Amerika (waar Sarah’s zus een jaar bij in gewoond heeft) toen ben ik nog vlug met Sarah na haar huis geweest en ik zit nu hier te typen:D en strx zou ik er misschien nog even na toe ma dat zie ik strx wel!!

Ik sta nu nog maar anderhalve week in Receptie en dat ga ik na de keuken en dan na huis!
Als het goed is ben ik nu over een maand alweer thuis, wat gaat die tijd tog snel, ik had ook niet gedacht dat ik het zo lang zal vol houden!
En veel collega’s die zeggen nu al tegen me dat ze het heel jammer vinden dat ik weer trug na huis ga, maja ik heb ze al beloofd dat ik snel weer een keer terug zou komen…:D

Dit keer is het niet zoon lang stuk..had ook niet heel veel te vertellen dus nu stop ik en ik zie volgende week !!

  • 27 December 2007 - 20:49

    Agnes:

    Hallo meis

    Voor jou ook heel veel sterkte de komende tijd hoor met het verwerken van alles...

    Knuf van mij voor jou

  • 31 December 2007 - 11:15

    Bauk:

    Hej Lien,

    Moest aan je denken dus ik dacht ik stuur maar even een berichtje. Iedereen is hier al druk aan het knallen. Vandaag komen heit en mem met Barry. Daar heb ik wel veel zin in! Ik mis je wel hoor met oud en nieuw. Maar ik heb even een goed plan bedacht!!!! (JAJA ik ben immers geniaal!!). Het zit zo: wij drinken er vanavond 1 op jou en jij 1 op ons. Dat houdt in dat wij allemaal 1 consumptie nemen en dan proosten op jou en dat houdt in dat jij 8 consumpties neemt en proost op je pa, je ma, Daniel, ik, mijn mem, mijn heit, Jelle en Barry! Nou dan moet de sfeer er toch wel inkomen had ik zo gedacht (hipships)! Ik moet ook vooral de groetjes doen van Daniel.

    Zet m op vanaaf. Ik zal aan je denken (moet ook eerst werken). Vier een lekker feestje met al die lieve collega's van je en wens ze ook namens ons allemaal een heel spetterend en knallend 2008!!!

    Liefs en een dikke fryske tut,

    Bauk

  • 31 December 2007 - 18:03

    Joke:

    we zullen je missen vanavond.maar ja..het is zoals het is!!!heel veel plezier vanavond,we schieten wel een vuurpijl naar je toe!!:)
    de zoon van de politie uit nes heeft zijn duim er vanmorgen al bijna afgeschoten:NITRAAT
    heit,mem en barry hebben jelle ook meegenomen hoor;enthousiaste baukje!!
    over 5uurtjes al skolllll.
    knuffel,kus,liefs je ma en pa.

    daan net terug, BUDDIES geweldig,als elvis verkleed!volgend jaar ga ik ook mee!doeii laterrrrr

  • 31 December 2007 - 18:03

    Jeannette :

    jodelatiehihihihitie
    zo ongeveer denk ik dat de jodel gaat.
    hey selina ik hoop niet dat je er ook nog een van/op ons neemt ????
    we proosten in gedachten wel met je ,net als de rest .
    zo de oliebollen en appelflappen zijn klaar ,en nu nog het vuurwerk .
    even verderop was de hele middag karbiet schieten en er was snert ,gluwein, oliebollen. natuurlijk gemaakt door ons aller sim . allom een en al gezellige sfeer .
    nou selina ik hou weer op met het verhaaltje en dan gaan we naar petra toe .
    jullie daar op de alp een fijne avond met je collegas en vrienden en een knallend 2008

    groetjes van hier
    jeannette


  • 31 December 2007 - 20:33

    Petra:

    Hee Selina,

    Na een blinde voorganger ( ik drukte al op plaats reactie) reageer ik hier voor de tweede keer. Kun je nagaan hoeveel we op één avond aan je denken.
    Ook wij drinken er één op jou. Maar ik mats je. Jij kunt nu vijf alcoholvrije cosumties nutigen hahahaahaha
    Inmiddels zijn Pieter, Jeannette en zoon bij ons aangekomen. Wordt beregezellig.
    De drie schalen(5 liter bakken) zitten nu nog vol met oliebollen en die gaan we proberen op te eten. We hebben gelukkig Roelof achter de hand dus die oliebollen krijgen hun plekje wel. Al moet ie er drie dagen voor zitten hahahaha Dit jaar hebben we de bollen wat kleiner gemaakt, het zijn nu van die éénhaps snacks. Hapt zo lekker weg. En nu nog niet te spreken van de appelflappen. Jeannette heeft zo haar voorzorgsmaatregelen getroffen 10 kg appels in huis gehaald. Maar ja nu nog het eten he. Maar smaken doen ze wel. Het is roversgoed. De kinderen zitten met de neus tegen de schalen. Het enige probleem van die appelflappen is, dat de kinderen nu niet aan hun aangeschafte vuurwerk toekomen.
    Maar ook dat probleem heb ik inmiddels kunnen oplossen. De vuurkorf buiten op straat aangestoken en dan kun je zo het vuurwerk met handenvol erin gooien. Anders staan we straks zelf nog tot drie uur met dat spul en daar is het veel te koud voor. Nu kijken we van binnen naar de leuke vuurkorf buiten. En toch blijven we warm en hebben wat lekkers te drinken.
    Nou Selina vanaf hier een hele goede jaarwisseling en we steken ook wat vuurwerk voor je op.
    Met een aantal weken zien we je gelukkig alweer.

    Hartelijke groeten van ons hier allemaal!!!!!!!

  • 01 Januari 2008 - 12:02

    Robert:

    Hee selina,

    De beste wensen voor 2008!
    Ben je al nuchter?Ik nog niet 't was ontzettend mistig afgelopen nacht 5 tot 10 meter zicht ik weet nog steeds niet waar het door kwam, maar 't schijnt dat er meer mensen waren die er last van hadden.

    Het was in leeuwarden in ieder geval ontzettend gezellig ik hoop bij jullie ook.

    Veel plezier en sterkte!
    Groetjes en een dikke zoen Robert & Ade

  • 01 Januari 2008 - 22:43

    Bauk:

    Weledele fraulein Brouwer,

    Ich winske Sie ein sehr noflik neues jiir, no!

    Toedeloe, ik moet naar mijn kaartmaatje Daniel toe!

    Dikke knuffel,

    uw altijd aardige en charmante schoonzuster in spe!

  • 02 Januari 2008 - 21:34

    Kammieboy:

    He lekker ding hier even een berichtje van mij.
    het was geen geen leuke kerst voor jou wegens het ontvallen van je vriendin van je. Maar het leven gaat toch verder hoe hard het mogen zijn. Hou je taai lang zal het niet meer duren dan zien we je weer op Ameland. Tot dan en honderdduizend kusjes van mij.(wel veel he maar ja zo`n lekker ding heb ik wel voorover ik zal er lamme lippen van over houden ha, ha, ha, ). Tot dan poppie.




  • 03 Januari 2008 - 22:39

    Jeannette :

    hoi selina
    jaja we hebben nu op dit moment ook sneeuw een enorme bult van wel zeker plaatselijk erg plaatselijk 5 cm , en het gras komt er nog wel boven uit in de voortuin daar houd het op bij wel zoon 1.5 cm . met een lekker briesje van windkracht 4 komen er leuke bultjes en het sneeuwt maar rustig door.morgen maar afwachten hoeveel er bij gekomen is . we houden je op de hoogte of de langlaufski"s onder kunnen en we op pad gaan .
    hee selina sterkte met de laatste loodjes ,kiezen op elkaar en door wrotten
    het lukt je wel .

    liefs en groetjes
    jeannette

  • 04 Januari 2008 - 21:38

    Je&jo:

    nou moisie,zaaalig nieuwjaar.
    eindelijk hefwe we hier ok een bitke sneeuw.we binne dan ok vanmiddag deur te sneeuw te lopen weest.onderweg kwamen we zon drinkgeval teugen en ja we lussen wel gien alkohol maar we hefwe toch maar zon glasje van dat rooie warme goed nomen,iederien doet dat toch teugenwoordig.nou,dan kist ste wel bedenke hoe we terug komen binne :)&:)
    deerna hef we maar even een tukje daan,nou nog een bakje leut en we binne weer bij de ted.
    groetjes jo;)&je:)

  • 08 Januari 2008 - 15:11

    Annie:

    Joehoeeeeeeeeeeeeee Annie!!!!

    Groetjes ut Grun!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Winterberg

Stage in Dorint Winterberg

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2008

Wieder zuruck im Ort!!

14 Januari 2008

Het einde is in zicht...

27 December 2007

Feest met een schaduw

14 December 2007

10Dagen vakantie = 10Dagen Feest

19 November 2007

NOG Niks gebroken...
Selina

In het prachtige overvolle Istanbul observeren van Dolfijnen in de Bosporus!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 47946

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage: Dolfijntjes kijken in de Bosporus, Istanbul

02 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Stage:Harbour Porpoise,Pembrokeshire National Park

20 November 2011 - 16 Februari 2012

Stage: Onderzoek naar Dolfijnen in de Bosporus

26 Augustus 2007 - 28 Januari 2008

Stage in Dorint Winterberg

Landen bezocht: