Wieder zuruck im Ort!! - Reisverslag uit Winterberg, Duitsland van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu Wieder zuruck im Ort!! - Reisverslag uit Winterberg, Duitsland van Selina Brouwer - WaarBenJij.nu

Wieder zuruck im Ort!!

Door: Selina Brouwer

Blijf op de hoogte en volg Selina

18 Februari 2008 | Duitsland, Winterberg

Zo ik ben goed aangekomen weer trug op mijn mooie eiland!
Ik ben nu 3 weken terug en toch is het heel raar! Van de ene kant ben ik heel blij maar van de andere kant mis ik Duitsland best wel!
Al heb ik daar niet veel tijd voor gehad want ik hebt het wel heel druk met School gehad en mijn koffers uitpakken naja uitpakken dat heeft mama eigelijk allemaal gedaan:P
En met school ging het niet helemaal goed, ze zeiden tegen mij dat het allemaal goed zat en dat ik aangenomen was. Maar dat was dus helemaal niet zo...:S Ik moest dus een week later voor een gesprek en ze belde mij avonds op met het bericht: "Ik zal je niet langer in spanning houden maar je bent NIET aangenomen".
Het eerste wat ik zei was: "WAT"!! Nou ze zeiden dat het niet om persoonlijke redenen ging maar ze hadden geen plek voor me!! Een beetje raar want op school hangt nog steeds een Vacature voor die Functie! Achjah ik heb nu toch een leukere opdracht ik ben nu Project Manager Martenastate (jah ik weet een hoge Functie:P) We gaan bij Cornjum een Leerbedrijf opstarten en die heeft 2 Appartementen, Restaurant tevens een vergaderzaal, Winkel voor de Camping en Streekproducten, en dus een Camping! Het is wel heel veel werk maar wel heel leuk!!:D:D

Nu ga ik even terug naar Duitsland.
Mijn Laatste vrijdag en zaterdag zijn we nog even met zijn allen opstap geweest en echt bijna iedereen was er en het was dus heel gezellig:D:D
Zondag kwamen Papa & Mama, Daniël & Baukje dus toen moest ik nog even dde laatste dingen schoonmaken opruimen;):P
We hebben in de Dorfschanke gegeten met zijn allen!
Daan, Bauk en ik zijn nog even te Karten geweest want ja dat moest ook nog even:P:D
Maandag was mijn laatste werk dag en dat was opzich een heel raar gevoel, ik had er namelijk helemaal geen zin in maar ook weer wel!!
'smiddags zijn we naar het dorpje Wasserfall geweest en je raad nooit wat we daar gedaan hebben...nou...Naar de Waterval gelopen:D:D 'savonds heb ik het toetje voor Ma & Daniel & Baukje gemaakt met een de eerste letter van hun naam met chocolade gemaakt:D en ik heb het ook zelf naar de tafel gebracht daarna heb ik hun een rondje Asten-Feuer (56%) gegeven en dat vonden ze heeeeeeel lekker:P:D
Dinsdag hebben we mijn kammer opgeruimd en schoongemaakt en dus ingepakt dat was wel even een karwei maar gelukkig heb ik een lieve moeder die me daar mee geholpen heeft! Toen zijn we naar Winterberg gegaan en daar hadden ze kortingsacties dussssss.....WINKELEN!!! Mama en ik hadden voor 70€ 9 kledingstukken, nou dat vonden niet heel duur maja we konden niet meer meenemen want de auto was te klein!!
'savond hebben we bij Täglich gegeten en toen zijn nog nog even vlug naar het hotel gegaan en rond half 10 zijn we weer na Täglich gegaan voor mijn Afscheidsfeest en jah dat was Natuurlijk Super!!! Veel Snaps & Apfelkorn & Bier gedronken natuurlijk!:D:D Ik heb van Sarah, Particia, Steffie, Jacqeline, Jenny en andere Jenny een tafel gekregen met allemaal foto's erop! Van Angelo heb ik een fles Sekt, Chocolade en een Discobal (dan kon ik aan de Alpenrausche denken:D) Gekregen!:D Bijna iedereen was er en t was heel gezellig:P:D
Woensdag was de laatste dag voor mij in Duitsland, Al voelde dat helemaal nietzo!!
Ik heb van iedreen nog even afscheid genomen, en even langs Frau Bugge geweest die gaf mij een Toegoedbon voor 2pers. 5 nachten:D en een A4tje helemaal vol positieve dingen over mij die kon ik dan als Referentie gebruiken:D
We hebben savonds in het restaurant gegeten en dat was heel lekker (beter dan het personeel eten)!!!
Daarna hebben we mijn koffers in de auto gedaan en ja dat paste maar net en dat waren ook alleen nog maar mijn spullen:P we gingen nog even wat drinken en vroeg onder de wol!!
Donderdag 8uur gaat de wekker.
Vlug nog even de laatste dingen inpakken en ontbijten en dan moeten we er vandoor!!
Mama, Baukje en ik vertroken om 10 over 10 met de taxi na Winterberg en daar vertrok om half 11 de trein richtind Dortmund - Enschede - Zwolle - Leeuwarden. daar hebben mama en ik vlug wat gegeten en toen namen we de laatste (half8) boot naar huis!!
Ej ja toen waren we thuis..dat was het einde van mijn halfjaar Duitsland!!!

Zo dit zijn mijn laatste paar woorden die ik voor jullie hier op schrijf!!

Het was een hele leuke tijd daarom wil ik iedereen bedanken voor de Leuke berichten, kaarten, mailtje, smsjes, telefoontjes die ik heb gekregen!!
En natuurlijk de mensen die mij gesteund hebben toe ik het even moeilijk had!!

Doegggg:D

  • 19 Februari 2008 - 10:46

    Baukje:

    Wij zijn blij dat je weer thuis bent hoor!!

  • 10 Maart 2008 - 21:37

    Joke:

    Hej meid,eindelijk een berichtje van mij!:)
    Ik was erg druk met opruimen van??!!!;)
    De tijd vliegt dan ook om.
    Wij zijn heeeeel erg blij dat je weer thuis bent:)&:)
    Dat je nu wat last hebt van ontwenningsverschijnselen snappen we wel!!Maar we gaan er zeker weten wel weer eens naartoe.Het was er prachtig mooi en genoeg te doen!:)
    Erg sneu voor je dat je stage bij Poppodium Romein niet is doorgegaan;je had je er zo op verheugd!:(maar je nieuwe opdracht is voor jou toch een veel grotere uitdaging?!;)
    Op dit moment ben je alweer gevlogen.Let wel;naar Parijs,4 dagen.We hopen dat je het harstikke gezellig en naar je zin hebt:)en wij maar weer over je"in zitten".
    Ik heb al van je gehoord dat je een heeele grooote luxe kamer hebt:)erg knusjes en gezellig daar met zijn drieen haha!
    Ook heb je al bovenop de Eifeltoren gestaan,groot winkelcentrum bezocht en over de Seine gevaren,nou dat klinkt goed:)
    Verder horen we donderdag of woensdagnacht nog,wat je allemaal meer beleefd hebt.
    En dan donderdag of vrijdag.....maak je het eiland alweer onveilig!:);):)
    Hoeraaa,skolll...
    Liefs,je ma

  • 11 Maart 2008 - 09:52

    Daan En Bauk:

    Wat heb je toch een lieve moeder. Zou maar een presentje voor haar meenemen ;-)!

    Veel plezier daaro!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Winterberg

Stage in Dorint Winterberg

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2008

Wieder zuruck im Ort!!

14 Januari 2008

Het einde is in zicht...

27 December 2007

Feest met een schaduw

14 December 2007

10Dagen vakantie = 10Dagen Feest

19 November 2007

NOG Niks gebroken...
Selina

In het prachtige overvolle Istanbul observeren van Dolfijnen in de Bosporus!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 47960

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Stage: Dolfijntjes kijken in de Bosporus, Istanbul

02 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Stage:Harbour Porpoise,Pembrokeshire National Park

20 November 2011 - 16 Februari 2012

Stage: Onderzoek naar Dolfijnen in de Bosporus

26 Augustus 2007 - 28 Januari 2008

Stage in Dorint Winterberg

Landen bezocht: